The Stig Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei. Sitter på en server som har følgende oppgaver i livet, webserver, ftp-server, videoserver (streamer film lokalt) og ventrilo. Jeg har allerede byttet ut viften i strømforsyningen, men erger meg nå over CPU vifta. Det jeg lurer på, er om det er noe som har prøvd å rive bort vifta - altså slik at kun kjøleribba står igjen. Frykten er jo selvsagt at det skal bli for varmt, prossesoren er en Intel Celeron 2.3Ghz Socket 775. Fint om jeg kan få litt meninger om dette, og tips til hvordan jeg skal gjøre dette best mulig. Det som også slo meg, om man fjerner 3Pin vifte kontakten fra hovedkortet, skal vel i teorien ikke PC-en la seg starte? Hvordan kan jeg i tilfelle kortslutte denne, slik at hovedkortet tror det er en vifte koblet til? Takker for svar, Mvh Stikk Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Stock kjølere er som regel AVHENGIG av viften. Men hvis du har god gjennomkjøling ellers i kabinettet kan det nokk gå Hva ligger temp'n på nå? Og hvorfor skulle ikke maskinen starte når CPU viften ikke er koblet til? (Hvis det er noe alarm for dette, så kan du skru av sånt i BIOS) Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Maskinen har ingen andre vifter enn psu og cpu vifte, så er jo sånn ingen reál luft gjennomstrøm. Tempraturen ligger på ca 30 vil jeg tro, mulig cpu'en selv ligger på rundt 40. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Da ville jeg heller bytta vifta/kjøleren. Tviler på at du klarer passiv med stock kjøler! Men er jo ikke værre enn å prøve.. CPU'n blir ikke ødelagt med en gang Intel CPUer klokker seg ned ved høye temp's. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan du ikke bare putte noe gjennom vifta, som hindrer vifta i og gå? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kan du ikke bare putte noe gjennom vifta, som hindrer vifta i og gå? 7130784[/snapback] Det er jo ende verre! Da vil jo vifte også produsere varme. Lite genialt! Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kan du ikke bare putte noe gjennom vifta, som hindrer vifta i og gå? 7130784[/snapback] Det er jo ende verre! Da vil jo vifte også produsere varme. Lite genialt! 7162086[/snapback] hehe sant det, tenkte ikke på det Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 også går unødvendig straum til vifta også Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 også går unødvendig straum til vifta også 7166299[/snapback] Sant nokk, men den er ikke målbar:P Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 målbar men ikke merkbar hehe *prikepirke* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå