Gå til innhold

ny shuttle: C2D vs AM2, stømm osv

Anbefalte innlegg

reiste fra ungarn til norge med pcn i småbiter strødd rundt i håndbagasjen, ble stoppa og ransaka over allt. fikk ikke med meg kabb så trenger nytt. da jeg kom hjem konka HK og jeg bøyde pins på cpu da jeg fjærna kjøler :blush: trenger også 1 gig ram til da jeg sliter med ram-lagg, så jeg tenkte like greit og kjøpe allt nytt.....og ikke bruke så mye penger på 939

siden det blir litt reising og det strengt tatt er umuli og reise med midi kabb må det bli shuttle.

C2D yter self en god del bedre enn AM2, men bruker også mere strøm. noe som er essensiellt i en shuttle. har googla rundt men finner ingen sammenlig. eneste jeg vet er at amd har kutta strømforbruk med ca 40W fra 939 med samme config.

så spørsmål 1 : hvor mye mere strøm bruker CD2? allt den bruker mere går jo utover skjermkort størrelsen.

2: kommer det cpu oppgraderinger til am2 som vil være kompatible? og gi samme ytelse som c2d, før k8l om 9 måneder....

etter som vi har en ultra portabel i huset har jeg tatt ut dvd og satt den i et extern kabb så 5" brønnen blir tomm. tenkte det ville være muli og sette inn en DEDIKERT SKJERMKORT STRØMMFORSYNING

lurer på om det blir for varmt. varmt blir det helt sikkert, men for varmt. blir vel bare og gå under spill. dette blir ikke med en gang men ved eventuellt g80 eller noe.

og så overklokking. etter tester klokker c2d dårlig stopper på 320 fsb. noe som er litt men ikke mye. am2 gjør 300 htt. så må ha en E6600 til c2d mens jeg klarer meg med en 3800+ til amd.

trenger tips om 2 gig minne som er med på litt gøy uten og kreve 2,5 volt

har et 1900XT og 2 disker. pluss dvd

håper dette ikke ble for rotete

hilsen leif einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...