Gå til innhold

Hva er det beste RAM merke?

YojimboVII

Anbefalte innlegg

Hvordan overklokker man RAM brikker? Og hvordan hjelper dette, vil det si at hvis du for eks har 256 så kan du klokke den til 512 ellerno sånt?

7113188[/snapback]

Når du klokker RAM, øker du ikke antall megabyte, men hastigheten minnet kjører på. F.eks du kan klokke fra DDR533 som er 533Mhz til kanskje 600 Mhz, med de rette brikkene, hovedkort og CPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan overklokker man RAM brikker? Og hvordan hjelper dette, vil det si at hvis du for eks har 256 så kan du klokke den til 512 ellerno sånt?

7113188[/snapback]

Når du klokker RAM, øker du ikke antall megabyte, men hastigheten minnet kjører på. F.eks du kan klokke fra DDR533 som er 533Mhz til kanskje 600 Mhz, med de rette brikkene, hovedkort og CPU.

7113813[/snapback]

Ok daså. Da skjønner jeg. Men d er det vel bedre bare kjøpe seg en ram brikke som har høyere mhz?

Lenke til kommentar

Joda, det går selfølgelig an. MEN du får ikke brukt disse ekstra megahertzene før du overklokker, eller stiller opp multiplieren (slik at minne og CPU ikke kjører synkront. Dette kan gi ytelsestap når det kommer til Intel systemer)

Tror det skal ligge en ganske god sticky i "Oveklokking av ram" underkategorien. Hvis du er inntresert i dette, erller ikke skjønte helt hva jeg mente ;)

Lenke til kommentar
Joda, det går selfølgelig an. MEN du får ikke brukt disse ekstra megahertzene før du overklokker, eller stiller opp multiplieren (slik at minne og CPU ikke kjører synkront. Dette kan gi ytelsestap når det kommer til Intel systemer)

Tror det skal ligge en ganske god sticky i "Oveklokking av ram" underkategorien. Hvis du er inntresert i dette, erller ikke skjønte helt hva jeg mente ;)

7114009[/snapback]

Okey ;) Jeg tror jeg holder meg til å bar kjøpe RAM og ikkeno overklokking ;P Men takk for hjelpa likevel =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...