Sormul Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Noen som vet hvordan man formaterer en floppy til å bli en system disk? Skal legge inn et lite OS på en floppy, og kjøre PCen uten HDD. Altså floppy disketten skal på en måte fungere som HDD. Har gjort dette noen ganger før (for lenge siden), tror og mener jeg brukte kommandoen #a:\format -s Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 I fra Windows XP kan du høyreklikke på diskettstasjonen, velge "Formater..." og krysse av på at du vil lage en systemdisk. Lenke til kommentar
Sormul Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 I fra Windows XP kan du høyreklikke på diskettstasjonen, velge "Formater..." og krysse av på at du vil lage en systemdisk. 7102669[/snapback] Du tenker på "oppstartsdiskett fo MS-DOS", jeg tenker på systemdisk... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Mener at "format a: -s" var kommandoen for å lage oppstartdiskett for dos ja. Men det fungerer dårlig da windows xp ikke inkluderer dos. Har hverken diskettstasjon eller FAT-filsystem, så jeg får ikke testa ut noe av delene. Endret 19. oktober 2006 av Knutgrus Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 I fra Windows XP kan du høyreklikke på diskettstasjonen, velge "Formater..." og krysse av på at du vil lage en systemdisk. 7102669[/snapback] Du tenker på "oppstartsdiskett fo MS-DOS", jeg tenker på systemdisk... 7102710[/snapback] Du vil lage systemdisk for et spesiellt OS? Da kan du vel begynne med å si hvilket OS da Lenke til kommentar
Sormul Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er et spessielt OS som de bruker til å styre transformatore i et kraftverk. Er ikke sikker på hva det heter! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Systemdisk for et gitt OS må jo kunne lages av OS selv. Windows kan bare lage en DOS floppy. Men hvis det OS'et kan boote en DOS floppy så lager du den slik som angitt i post #2 og kopierer inn de filene du trenger. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hvis ikke er et alternativ å skaffe image-fil til systemdisken og skrive denne til disken med et disk-image-program som f.eks. WinImage (det fins et drøss av sånne programmer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå