Gå til innhold

Missfornøyd med Posten Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva dere vil høre, men for å si det greit: Jeg synes Posten er trege. Ellers er jeg vel fornøyd. Kundesørvisen virker helt i orden: Etter å ha klaget, fikk jeg tilbakebetalt kostnadene og MVA av det jeg mente var feiltollbehandling, uten diskusjon og altfor mye venting.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart å lage en negativ film om posten =\ Ingen som setter pris på de som sender pakker og brev rundt om i landet?

Hva hadde skjedd hvis de hadde lagt ned da?

 

Hadde du sett hvor mange brev og pakker som er inne på postterminalene så er det egentlig ikke så rart at noen pakker blir borte osv innimellom.

 

Jeg har opplevd at komplett.no sender feil varer flere ganger. Men jeg ser ingen som lager dokumentarfilmer om dem =\

 

Ja, jeg jobber på posten ^^,

Lenke til kommentar

har ikke så mye negativt å si om posten egentlig, har aldri hatt noen problemer med de. Eneste som var litt drygt en gang, var at pakken min kom frem kl 6 på morgenen, men likevel fikk jeg ikke noen lapp i postkassa før neste dag, da den allerede hadde vært der en dag. Men ordna kolli. nummeret og henta den samme dag den kom likevel. :)

Lenke til kommentar

vil nå bare si at jeg er ekstremt misfornøyd med posten norge, ikke det sat det er et dårlig selskap ellerno, men for d første er de det så lite konkuranse (om ingen) at posten tar det de har lyst på for å sende en pakke/brev ol. men det verste er nå at der jeg bor leverer ikke posten på døren over natt eller noe.

så hvis jeg bestiler noe fra f.eks komplett.no, og ber om å få det på døren. så betaler jeg 360 kroner i frakt, pakken ender opp på postkontoret, og jeg får ikke hentelapp.

dette er nitrist. i tillegg tar det jo mange dager å få frem et brev. jeg mottok for ikke så lenge siden et hastebrev fra besteforeldrene mine i trøndelag,. det var stemplet av posten 2 uker før jeg fikk det :nei:

 

 

ofte hadde det nok gått fortere for meg å jogge til mottakeren av brevene mine istedet for å sende med posten.

 

huffoghuff.

hey, but that's my life. :ermm:

Lenke til kommentar

Emiro, du får starte opp et eget postverk da vel..

Ja, det er kjipt at Posten Norge ikke har noen konkuranse, da de er litt late på tidene ja..

 

Er liksom de som jobber på Posten, no offence Lasse over her , som faktisk jobber på Posten, men syns liksom de er noe rart over de som jobber på Posten.. :p

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg har å komme med er spydige damer på kundeservice, når jeg ringer for å finne ut hvorfor en pakke har vært på samme "mellomstasjon" i over et døgn. Jeg prøvde å forklare tidligere erfaringer med at pakkene ligger i containere på postkontoret en god stund før de blir registrert inn der, men ble bare møtt med en sur stemme som tydeligvis ikke hadde lyst på slike henvendelser rett før hun var ferdig på jobb.

Jeg vet at det postkontoret jeg skulle hente pakken på har noen ansatte som er veldig kundevennlige, og tenkte jeg skulle ringe direkte dit, for å høre om pakken min var kommet fram, og lå i en container (Må her presisere at det var en pakke jeg hadde veldig behov for, så fort som mulig.) uten at den var registrert inn.

Men eneste nr. jeg fant på internett, var til et sentralbord som jeg forsto kunne sette meg videre.

Ringte dit, og samtalen gikk noe slikt:

Meg: "Kan du sette meg over til Ikkesånøye Postkontor?"

Sentralbord: (Med en veldig irritert tone i stemmen) "Hva skal du der?!"

Meg: "Jeg har en pakke som jeg virkelig trenger, og lurer på om den er ankommet postkontoret."

Sentralbord: "Hva er pakkenummeret?"

Meg: *Leser opp pakkenr.*

Sentralbord: "Den pakken ligger enda på en "mellomstasjon" og har ikke ankommet postkontoret ditt."

Meg: "Men jeg ser selv at pakken ankom den mellomstasjonen i går tidlig, og det er over et døgn siden, og jeg... *Blir avbrutt av Sentralbord*"

Sentralbord: "...om det står at pakken ikke er ankommet ditt postkontor, så har den ikke det, og så enkelt er det bare."

Meg: "*Forklarer dette med uregistrerte pakker i containere, blir igjen avbrutt*"

Sentralbord: "Det tviler jeg sterkt på, de blir registrert når de ankommer postkontoret, og du kan ikke hente ut pakken før det."

Meg: "Det er ikke det jeg har erfart tidligere."

Sentralbord: "Men det er sånn det er. Pakken er ikke kommet fram enda. Hadet!"

Meg: "...."

Sentralbord legger på.

 

Bare for å understreke poenget mitt med fete understreker, så fant jeg ut at jeg bare fikk gå til postkontoret og høre selv, da jeg ikke ble noen telefonnr. klokere.

Hva møter meg der? En snill dame som går og sjekker en container som ikke er blitt pakket ut enda, pga. mye arbeid tidligere på dagen, og hva kommer hun tilbake med?

Hvis du gjettet 4 pils og en pizza, så gjettet du feil.

Det var pakken min.

Så min erfaring er: Gå direkte til postkontoret det gjelder, og bli møtt med et smil, så slipper du å bli konfrontert med VELDIG lite serviceinnstilte folk over telefonen.

Lenke til kommentar

Posten suger (av og til ihvertfall). Vi bodde borte et år, og hadde i den forbindelse posten på oppbevaring. En uke før vi flyttet hjem fikk vi posten til å kansellere dette. Vi flyttet hjem og tenkte alt var i orden. Men etter flere uker uten å ha fått noe post syntes vi det var litt merkelig :p Vi ringte til posten og spurte. Nei, posten vår var satt på oppbevaring. Topp.

Holdt på slik i over en måned. De sa oppbevaringen var avbestilt, men allikevel kom ikke posten frem. Til slutt fant jeg ut hvor de oppbevarte posten, reiste ned der og sa jeg skulle ha den, og sa til dem direkte at de kunne drite i å oppbevare posten vår :p

 

Synes også de er ganske vanskelige av og til. Da jeg bestilte en pakke fra Clas Ohlson f.eks. Bestilte det til hybeladressen min. Da leveringstiden ble lenger enn forventet, og jeg skulle hjem til høstferie fant jeg ut at jeg ville ha pakken hjem heller.

 

Både til hybeladressen og hjemmeadressen måtte pakken innom kritiansand først. Da pakken fremdeles lå i Oslo tenkte jeg det ikke var noe problem å omadresseere den slik at den ble sendt Oslo - Kristiansand - Hjem i stedet for Oslo - Kristiansand - Hybel.

Men det var selvfølgelig helt uaktuelt. Pakken måtte først bli sendt til postkontoret ved hybelen, og de måtte sende den tilbake til meg igjen, noe som selvfølgelig resulterte i 100kr ekstra i porto, men ikke minst måtte jeg vente en uke ekstra på pakken :/

 

Men når alt går som det skal er posten somregel raske og greie. Hovedproblemet er jo som med så mye annet, at alt er så sentralisert, og at det er umulig å få tak i lokale instanser uten å gå via stygge sentralbord.

Lenke til kommentar
...

Helt enig. De på sentralen er sure drittkjerringer. De snakker alltid nedlatende til deg som om du er en tulling med 14 i IQ når du ringer og klager på noe. Hvorfor ikke helelr ta i mot litt kritikk og gjøre noe med det?

Nei, posten trenger konkurrenter.

7153659[/snapback]

Eller enda enklere, bare gjøre jobben de får betalt for å gjøre, og sette deg over til det postkontoret du ber de sette deg over til.

Lenke til kommentar
...

Helt enig. De på sentralen er sure drittkjerringer. De snakker alltid nedlatende til deg som om du er en tulling med 14 i IQ når du ringer og klager på noe. Hvorfor ikke helelr ta i mot litt kritikk og gjøre noe med det?

Nei, posten trenger konkurrenter.

7153659[/snapback]

Eller enda enklere, bare gjøre jobben de får betalt for å gjøre, og sette deg over til det postkontoret du ber de sette deg over til.

7153671[/snapback]

Sant nok. Min erfaring er allikevel at slike store bedrifter uten konkurrenter ofte ikke har folk som tar i mot telefoner på lokale kontorer. Som da jeg skulle få tak i biltilsynet i Kristiansand. Prøvde flere ganger til dagen i en uke. Kom ikke frem en eneste gang. Til slutt måtte jeg bare reise ned :nei:

Lenke til kommentar
Sant nok. Min erfaring er allikevel at slike store bedrifter uten konkurrenter ofte ikke har folk som tar i mot telefoner på lokale kontorer. Som da jeg skulle få tak i biltilsynet i Kristiansand. Prøvde flere ganger til dagen i en uke. Kom ikke frem en eneste gang. Til slutt måtte jeg bare reise ned  :nei:

7153680[/snapback]

Det er også min erfaring med noen som har konkurrenter.

Når jeg skulle bli sendt ned til Madla for å ta rekruttskole i førstegangstjeneste, skjedde dette på ganske kort varsel (5-6 dager) av forskjellige grunner, og akkurat de dagene var billettbestillingen for de som skulle bestille fly til "førstegangstjenestebruk" nede. Prøvde gang på gang i et par timer hver dag, og fikk endelig tak i de dagen før jeg skulle nedover, og når jeg svarte "I morgen" på spørsmålet om når jeg skulle nedover, fikk jeg som svar "I MORGEN?! Det er litt drøyt å ringe så sent."

Hadde det vært mulig å drepe noen gjennom en telefon hadde jeg gjort det. Eller, hvertfall påført han noen alvorlige skader.

Lenke til kommentar

hehe! vær gang jeg bestiller data deler via nette får jeg smadra eske med defekte data deler!detter er ikke noe gøy! sist nå leverte jeg inn et par høytalere for dem var most! er 2mnd siden jeg fikk svar på at jeg skulle få tilbake pengene mine! har enda ikke fptt dem! vet at 700kr ikke er så mye men for meg er dette MYE penger! er bare gammle drittkjæringer som sitter og ikke gjør en dritt! betalt får å sitte på ræva å se stygt på dem som kommer! haha laterlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...