Gå til innhold

XBOX 360 garanti hjelp...

YojimboVII

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte min 360 når den kom ut... Jeg fikk heldigvis tak i en av de siste i norge :thumbup:

Men den begynte å henge seg opp noen ganger... veldig ofte egentlig, men jeg tenkte liksom at får se åssen det går videre... det gikk greit helt til nå, fordi nå fryser hele systemet når jeg setter i et spill.. etter ca 45 sekunder fryser den helt.

Det jeg lurer på er om jeg kan si at jeg vil ha en helt ny 360 eller kan jeg ikke si det?? Fordi de kommer sikkert til å si at de skal sende den på reperasjon og det er jo ikke vits... den kommer tilbake også etter 1 måned, samma problemet.. pluss at jeg gidder ikke betale 3500 ! for noe som er blitt åpna opp og kødda til inni med... men siden den var sånn helt fra jeg kjøpte den kan jeg da si at jeg forlanger en ny??

Det er så kjipt!! for lyst til å bare slå i stykker hele xboxen når jeg ser den...

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom feilen er grunnet en eller annen svakhet / feil på 360'n du har kjøpt (hvilket det også høres ut som) så byttes denne hos service-avdelingen i tyskland. Du mottar altså en ny box.

7102827[/snapback]

Så hvis jeg drar til butikken jeg kjøpte den fra og sier fra at den var sånn her når jeg kjøpte den så kan ikke de si ja vi skal sende den på reperasjon?

Kjøpte den på Elkjøp i oslo. takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nei, du kan ikke si at du vil ha en ny maskin, for det har du rett og slett ikke rett til. Det er slik at når en vare ikke virker lenge som følge av fabrikkfeil har man kun rett på å få feilen reparert, i første omgang. Hva som er praksisen til MS er en helt annen sak, men de gjør det ikke bare fordi du har lyst på en helt ny en. Det er godt mulig at de tar inn din maskin og sender tilbake en helt annen, men hvem vet om det er en helt ny maskin eller bare en annen som har blitt reparert tidligere.

Lenke til kommentar
Nei, du kan ikke si at du vil ha en ny maskin, for det har du rett og slett ikke rett til. Det er slik at når en vare ikke virker lenge som følge av fabrikkfeil har man kun rett på å få feilen reparert, i første omgang. Hva som er praksisen til MS er en helt annen sak, men de gjør det ikke bare fordi du har lyst på en helt ny en. Det er godt mulig at de tar inn din maskin og sender tilbake en helt annen, men hvem vet om det er en helt ny maskin eller bare en annen som har blitt reparert tidligere.

7102837[/snapback]

=( tror flere enn meg vil ha det de betaler for og ikke noe som har blitt reparert tusenvis av ganger.

Hvis jeg sier fra at den var sånn fra førsten så sier han bak disken ok også gir han meg en ny xbox360, har han da lov til dette?

Avhenger det av hvem man snakker med og hvor godt humør de er i for å si det sånn?? du skjønner..

Lenke til kommentar

7102837[/snapback]

=( tror flere enn meg vil ha det de betaler for og ikke noe som har blitt reparert tusenvis av ganger.

Hvis jeg sier fra at den var sånn fra førsten så sier han bak disken ok også gir han meg en ny xbox360, har han da lov til dette?

Avhenger det av hvem man snakker med og hvor godt humør de er i for å si det sånn?? du skjønner..

7102860[/snapback]

Du kan jo ikke komme 10 måneder senere å si at den var slik da du kjøpte den.

Lenke til kommentar

7102837[/snapback]

7102860[/snapback]

7102872[/snapback]

Det kan jeg vel.. Jeg skrev under på en Garanti og den var sånn når jeg kjøpte den. De kan se selv at det ikke er noe som er påført den skade osv...

Lenke til kommentar
Rutinen her er i 99% av tilfellene:

Ring MS og forklar problemet ditt. De sender da en eske til boxen på døra di, du pakker den ned og ringer DHL/UPS, de henter den og sender den til Tyskland. Ny  boks ankommer etter x-antall dager.

7102955[/snapback]

OK. Men hvis jeg går til butikken er det det her de gjør da? Så det går fortere hvis jeg bare ringer MS selv?

Takk.

Lenke til kommentar

7102837[/snapback]

7102860[/snapback]

7102872[/snapback]

Det kan jeg vel.. Jeg skrev under på en Garanti og den var sånn når jeg kjøpte den. De kan se selv at det ikke er noe som er påført den skade osv...

7102896[/snapback]

Trodde du mente at du skulle si at den var uspillbar fra du kjøpte den. Men uansett så skal du jo få tilsendt en ny som virker fra MS, om du bruker kundeservicen der.

Lenke til kommentar

7102837[/snapback]

7102860[/snapback]

7102872[/snapback]

7102896[/snapback]

Trodde du mente at du skulle si at den var uspillbar fra du kjøpte den. Men uansett så skal du jo få tilsendt en ny som virker fra MS, om du bruker kundeservicen der.

7103072[/snapback]

Okey =) håper det ass :s kan ikke MS lage noen ting uten problemer eller? jeg blir irritert ass... XBOX360 er det beste kjøpet jeg har gjort innen konsoller og tror den er bedre enn ps3.. mange grunner.. jaja men tilbake til topic :p Takk for hjelpa.. håper det bare er så lett som å ringe til MS kundeservice og forklare så sender de en ny..

Jeg har et annet problem da .. Jeg har lagra masse greier på hdd men da må jeg jo sende hdd tilbake også da =/ har lagra kjøpte acrade spill der osv..

Lenke til kommentar
Okey =) håper det ass :s kan ikke MS lage noen ting uten problemer eller? jeg blir irritert ass... XBOX360 er det beste kjøpet jeg har gjort innen konsoller og tror den er bedre enn ps3.. mange grunner..  jaja men tilbake til topic :p Takk for hjelpa.. håper det bare er så lett som å ringe til MS kundeservice og forklare så sender de en ny..

Jeg  har et annet problem da .. Jeg har lagra masse greier på hdd men da må jeg jo sende hdd tilbake også da =/ har lagra kjøpte acrade spill der osv..

7103103[/snapback]

Nei det er unødvendig å sende inn harddisken, selv om kundebehandleren sier det. Du trenger kun levere inn selve boksen.

Lenke til kommentar
Okey =) håper det ass :s kan ikke MS lage noen ting uten problemer eller? jeg blir irritert ass... XBOX360 er det beste kjøpet jeg har gjort innen konsoller og tror den er bedre enn ps3.. mange grunner..  jaja men tilbake til topic :p Takk for hjelpa.. håper det bare er så lett som å ringe til MS kundeservice og forklare så sender de en ny..

Jeg  har et annet problem da .. Jeg har lagra masse greier på hdd men da må jeg jo sende hdd tilbake også da =/ har lagra kjøpte acrade spill der osv..

7103103[/snapback]

Nei det er unødvendig å sende inn harddisken, selv om kundebehandleren sier det. Du trenger kun levere inn selve boksen.

7103122[/snapback]

Men hva om de sender meg en ny xbox? da får jeg jo 2 hdd tilsammen da.. eller sender de meg bare boxen tilbake?

Lenke til kommentar

7103103[/snapback]

7103122[/snapback]

Men hva om de sender meg en ny xbox? da får jeg jo 2 hdd tilsammen da.. eller sender de meg bare boxen tilbake?

7103152[/snapback]

Jeg fikk ihvertfall bare boksen tilbake. Kan jo være du er ekstremt heldig selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar

Hadde samme problem, kjøpte 360 for en uke siden, og når jeg satt i Dead Rising fryser den seg etter 1 min spilling max. Ringte kundeservice, fikk en tom boks i posten i forgårs, sendte inn 360 (kun maskinen, ingen HD og greier slik som hun svenske tjejen sa på telefon) igår. Nå håper jeg bare de kjapper seg. Men hun tjejen sa jeg skulle få ny boks så.

Lenke til kommentar
Hadde samme problem, kjøpte 360 for en uke siden, og når jeg satt i Dead Rising fryser den seg etter 1 min spilling max. Ringte kundeservice, fikk en tom boks i posten i forgårs, sendte inn 360 (kun maskinen, ingen HD og greier slik som hun svenske tjejen sa på telefon) igår. Nå håper jeg bare de kjapper seg. Men hun tjejen sa jeg skulle få ny boks så.

7103267[/snapback]

OK =)--- hvem ringte du da? Har du nummeret eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Kjøpte boxen på reales 2.des i fjor. Begynner nå å nærme seg ett år og garantien fra microsoft skal kun gjelde ett år. Noen som vet hva man skal gjøre om den da kræsjer i f.eks Januar? Jeg vurderer hvertfall å selge min nå og kjøpe en ny før garantien er ute.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Som sagt vet ikke jeg hvor lenge fra kjøpsdato MS tar i mot konsollene til reperasjon. Men skulle nå MS nekte å reparere maskiner som er eldre enn 1 år, går man bare til butikken man kjøpte den i og reklamerer på vareren der. Man har 2 års reklamasjonsrett i norge. Om MS ikke vil ta i mot maskinen er det butikkens problem, og ikke ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...