femftifem Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Vel, er en gutt på 16 år og 72 kilo som ønsker å bli stor rundt armene og få meg skikkelige brystmuskler osv. Men er litt skeptisk med tanke på at jeg veit ikke hvor lenge jeg må trene, og at jeg veit jeg ikke klarer å holde kostholdet mitt rent uansett. (Men med tips herfra så kan det hende jeg klarer å motivere meg til det) Jeg har så lite kunnskap innen trening for nybegynnere og hvilket treningsprogram jeg burde holde osv. En grunn til at jeg vil bli sterk er fordi jeg er for tynn til den beinbygningen jeg er oppvokst i og har rett og slett for små muskler. En annen grunn er også fordi jeg har lyst å se någenlunde bra ut når jeg blir eldre, og slippe den J**la ølmagen i 30årene osv. Noen som kan hjelpe meg med det med noen få tips? Vi kan si at denne personen er forbildet mitt: Endret 19. oktober 2006 av sndr Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Her finner du alt du måtte lure på angående trening: http://www.treningsforum.no/ Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Bra nybegynner prog Ryp; www.tn.no. Hva med å ta bilder og se hvor stor fremgangen blir så du får mot nok til å holde deg unna usun mat? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg får hvertfall motivasjon av å se på framgang. Jeg leser også litt om trening på nettet som gir deg motivasjon. Mvh Erling Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Tips : Greit at du ønsker å få store armer og stor brystmuskulatur. Men ta nå og tren hele kroppen. Å ha bra kasse, bra armer og miniputtbein ser teit ut. Finn deg ett treningsprogram som du tror du kan greie å motivere deg til å fullføre. Så forsøker du på det, med eneste mål for øyet at du skal greie å fullføre det, for så å ta ny 1rm test. Hvor lenge du må trene, veeel, sannsynligvis noen år. Du kommer til å merke fremgang, men overgangen fra fuglebryst til skikkelig kasse tar tid. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Tips : Greit at du ønsker å få store armer og stor brystmuskulatur. Men ta nå og tren hele kroppen. Å ha bra kasse, bra armer og miniputtbein ser teit ut. 7105956[/snapback] Har spillt fotball i 7år, så det trengs ikke noe forbedring der nede inntil videre. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Må bare si at det er mange topptrente som får pondus i 30-40-årene også. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Å bare trene bryst og armer fungerer ytters dårlig. Du trenger ben og ryggøvelser bl.a for å få balanse i kroppen, både kroppslig og utseendesmessig. Fremgangen din vil bli sterkt hindret av å ikke trene de andre viktige muskelgruppene. Fotball gir deg ikke store ben, men utholdende ben. Ser du en fotballspiller med store ben er det mest sansynlig genetisk, eller så trener han beinøvelser utenom (noe alle som driver med ballspill burde gjøre). For å få en kropp som han på bildet bør du først legge om kostholdet ditt, dvs spise mye mer, og mye bedre en det du gjør i dag. Dårlig kosthold = dårlig økning. Du kommer til å få ingen eller minimal økning utover det rent tekniske i nybegynnerfasen uten en skikkelig kosthold. Hvis det er masse på kroppen du er ute etter ville jeg ha fulgt følgende steg: Tren styrke en periode for å komme deg opp på et akseptabelt nivå fortest mulig. Er du heldig er du en av de som får stor økning i muskelmasse av styrketrening. Etterhvert som du føler styrken er grei, går du over til muskelbygging. Det fins utallige program for både styrketrening, muskelbygging og kosthold på http://www.treningsforum.no. Ønsker du mer kunnskap om trening og kosthold generelt kan du lese ressurstråden jeg har skrevet her på forumet. For min del var kunnskap det som skulle til for å komme skikkelig igang med trening og kosthold. Du blir mye mer konsekvent på hva du spiser og hvordan du trener. Håper det var til nytte. Lenke til kommentar
Alucard90 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Ikke noe problem å begynne å trene når du er 16år,men husk,begynn rolig og heller jobb deg oppover,husk god utførelse på øvelser er VELDIG viktig hvis du ikke vill ha skader,og som E.T sa over,å trene bare en del eller 2 av kroppen er veldig dumt Lenke til kommentar
allyse Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Fullkroppsprogram (3 sett, 12 reps) for nybegynnere er det beste 3 ggr uka. man - ond - fred. Sikt på å ikke løfte for tungt, men rundt en 80% Øk matmengden drastisk. Slutt med alkohol. Kons på knebøy og markløft over benkpress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå