arian88 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei jeg har laget WEB Server med IIS på windows den funker helt fint.... på min PC. samme med FTP også på localhost og på min IP så funker det men jeg vil at andre i LAN / Domemenen som jeg er laget p skal klare å se min localhost jeg prøver med de andre PC ene som er LAN med meg. PING fungerer men på IE når jeg skriver IP en så kommer det ingen ting... er det noe spesielt port som jeg må åpne? er det noe spesielt jeg må gjøre med IIS? samme sjer med FTP serveren også Andre PC ene finner IP en men henter ingen ting jeg får bare feil melding... Takk Lenke til kommentar
arian88 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 jeg leste nettop om port forwardin... det kunne være det problemme men jeg tror PC ene er kobla sammen med LAN via Switch og det er ikke firewall på switcher..... ! Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) localhost er alltid navnet på den lokale PCen, dvs den du kobler til fra. Når du skriver dette i en vanlig PC så prøver den å koble til seg selv, men det går ikke så bra for den har ingen web-server :!: Bruk enten IP-adressen til serveren eller navnet på den maskinen. IP-adressen finner du ved å skrive inn kommandoen "ipconfig" i en "DOS"-boks. så kan du skrive inn enten: http://10.1.1.1 eller hva nå IP-adressen måtte være eller http://anna eller hva nå maskinen din måtte hete EDIT: ops, jeg leste litt fort... du var visst litt lurere enn det her. Skru av firewallen kanskje, Endret 19. oktober 2006 av fa2001 Lenke til kommentar
arian88 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 hehe takk for svaren jeg veit det jeg mente AT alt fungerer fint på min PC.... på de andre PC ene bruker jeg bare IP adresse.... når jeg skriver min IP adresse / localhist på min PC så kommer det men når jeg skriver min IP adresse på andre PC er for jeg en spesielt feil melding. den veit at det er noe server man laster opp ingen ting... har ikke firewall.... ellers den er av.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå