Bone Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Heisann! Har 2 disker på maskinen min; Raptor disken, som dere i signatur, og en annen "vanlig" en.. Kjører OS'et på Raptoren ( C: ), men har hatt spillene på den andre ( D: ), dette fordi jeg trodde at man kanskje leste mye fra både "spill-filer" og "OS-filer" under spillets gang -slik at det da gikk raskere hvis jeg hadde disse to separert på to forskjellige disker, at man da kunne lese fra begge "samtidig".. Men, er det virkelig slik? Bør jeg heller legge spillene på C: (Raptor), sammen med OS'et? (Skal formatere nå snart..) Spurt på en annen måte; Jeg har lyst til å legge spillene på C:, anbefaler dere meg å IKKE gjøre det, og dermed ha det som jeg har det.. ? Takker for svar! Endret 19. oktober 2006 av Bone Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 De "os-filene" som du kaller det, som maskinen tenger, ligger ofte i ram'en, om den trenger å lese flere, kommer det ikke til å være noe hinder at spillet også ligger der. Det du kommer til å se er at brettene loader fortere. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Ville ikke tro hd'n leser så mye fra os under spilling. Du får kun raskere loade-tid ved å legge inn spill på raptor-disken. Ikke flere fps. Ønsker du å legge spill på raptordisken så gjør det. Kanskje du merker kortere loade-tid? edit: jaja... God nummer to... Endret 19. oktober 2006 av Knutgrus Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Takker.. Det var mest pga av plassens sin skyld... da jeg har 150 GB der.. og 100 av dem bruker jeg liksom ikke.. -Bone Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Om du skal formatere alikavel...... Lag 2 partisjoner, 1 til os og programmer som office whatever du trenger. (20-40gb) og en til spill og lagring(resterende) på raptoren. Tipper du vil merke en del forskjell på hvor kjapt ting laster om du gjør det. Ha som regel at du aldri installerer spill i default mappe som kommer opp under installasjonen, (c:\Programfiler\<produsent>\<spillnavn>\) men heller D:\Spill\<spillnavn> (som også ligger på raptoren.) De fleste spill kan i dag kjøres uten at man reinstallerer dem alikavel, så da er det jo greit å ha de på en annen partisjon om det skulle falle deg inn å formatere systemdisken en annen gang. Endret 19. oktober 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Nei, lagrer aldri spill under default.. Heller aldri programmer... Tror det knapt finnes en eneste ting som jeg installerer i default directory.. Men, hvorfor vil du at jeg skal lage 2 partisjoner? Ene og alene fordi da kan de kjøres uten å reinstallere? Eller er det en annen god grunn? Takker Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Defragmentering blir kjappere på c disken, som du bør defragmentere regelmessig i værtfall. Jeg mener å ha hørt at systemet kan bli tregere også ved mye data på en partisjon. Værtfall c. Du har kontroll på ting. (regner med du har det uansett når du ikke lagrer ting i default mapper men...) c forblir liten og tom, og data blir først på disken. (kjappere lesing innerst på disken regner jeg med) Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Raskere lesing ytterst ihvertfall. Om enn marginalt. Ytterkanten går fortere enn innerkanten(tror du meg ikke? prøv selv med en cd e.l.). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå