skylinepower Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei som det står i overskriften så går strømmen mye nå og jeg har maskinen på. Kan maskinen gå sund? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ja. Spesielt strømforsyning og harddisker er sårbart for slikt. Eg ville skaffet meg en UPS snarest. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 hva er en ups. farskjen og da. tenkte og ha maskinen på i hele dag men vet ikke om jeg tørr det da Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 En UPS er en elektronisk boks som man kobler mellom vegguttaket og pcn. Dersom strømmen går vil denne boksen koble fra vanlig strøm og koble inn et innebygget batteri slik at maskinen fortsatt får strøm som normalt. Når strømmen kommer tilbake igjen blir batteriet koblet fra. Det finnes dog mange forskjellige UPSer med både varierende funksjoner, kvalitet og varighet på batteriet. En eg fant på komplett ligger på 695 + frakt. Billig investering da det beskytter mot det man tar for gitt, stabil strømtilførsel, og samtidig det som skader mest, strømbrudd og ustabil strøm og tapt data. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 men hvor lenge varer et slikt batteri? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 men hvor lenge varer et slikt batteri? 7102813[/snapback] Hvor lenge batetrie kan holde PCen igang er avhengig av batteriets størrelse (og dermed modell av UPS) og hvor mye strøm PCen trekker. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 her er det forskjelige ups som du kan se på http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10456 + https://prisguiden.no/fritekst_sok....ps&search=S%F8k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå