Gå til innhold

IE7 er klar for nedlasting

Anbefalte innlegg

burde jeg installere dette istedet for IE6?

jeg bruker Opera som standard (nyeste fra desktopteam alltid)

men må ofte innom IE, for når jeg trykker på epost ikonet i msn, så kommer det i IE, og det har jeg ikke orket å fikse, og for å oppdatere windows, som jeg gjør manuellt, så må jeg bruke IE...

7109142[/snapback]

for å oppdatere kan dette være interessant

http://my.opera.com/Chewyfood/blog/show.dml/166880

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe.  Foreløpig er det bare et mindre dårlig alternativ ja. Opera gjelder fremdeles for min del..

Om den er dårligere enn Opera kan jeg ikke utale meg om enda da jeg har brukt den bare i dag og bruker opera til vanlig,men må si at jeg ser store likheter mellom disse to og den har fungert 100% knirkefritt fra første minutt .

Så det er vel litt tidlig å dømme denne nord og ned synest jeg.

7108899[/snapback]

Kanskje er det tidlig, men jeg kan ikke se en eneste nyttig funksjon som opera ikke har, og opera har en god bøling nyttig funksjoner IE ikke har, det er raskere og det støtter standardene bedre. Men jeg skal ta din oppfordring, og undersøke det litt mer nøye :)

EDIT: hva slags undermapper var det du tenkte på hos telenor, såvidt jeg kan se fungerer det fint(?) her.

AtW

Lenke til kommentar
Hva med å gi addon-utviklerene LITT tid?  IE7 har jo bare vært ute fra og med idag...

7102854[/snapback]

Det skulle i utganspunktet ikke vært add-on i det hele tatt. Det skulle vært standard :nei:

7103574[/snapback]

Det er jeg ikke enig med deg i (men vi kan jo sikkert bli enige i å være uenige). Grunnen til min mening er at mouse gestures oppfordrer til mer bruk av musa, noe som igjen øker sjansene for "musesyke".

De som har hatt musesyke (inkludert meg) vet at dette ikke er noe særlig å trakte etter. Nei, bruk heller tastaturet der det er mulig.

Lenke til kommentar
Hva med å gi addon-utviklerene LITT tid?  IE7 har jo bare vært ute fra og med idag...

7102854[/snapback]

Det skulle i utganspunktet ikke vært add-on i det hele tatt. Det skulle vært standard :nei:

7103574[/snapback]

Det er jeg ikke enig med deg i (men vi kan jo sikkert bli enige i å være uenige). Grunnen til min mening er at mouse gestures oppfordrer til mer bruk av musa, noe som igjen øker sjansene for "musesyke".

De som har hatt musesyke (inkludert meg) vet at dette ikke er noe særlig å trakte etter. Nei, bruk heller tastaturet der det er mulig.

7109495[/snapback]

Det er jo fritt valg å bruke mousegestures, mange av oss kan surre med musa i "evig tid" uten å få problemer.

AtW

Lenke til kommentar

7109495[/snapback]

Vel, du snakker med en som må bruke wacom penn fordi jeg ikke kan bruke mus over lengre tid ;) Så musesyken vet jeg alt om. alt+bakover for back gjør jo at man må slippe musa og bruke begge hender på tastaturet og det tar også lenger tid. Tid er det vi har minst av i dagens samfunn så at mousegestures burde vært standard er fortsatt min mening. Vil man ikke bruke den er det bare å ikke aktivere den.

Jeg sitter i IE nå og tester den fremdeles litt mer, men jeg ser fremdeles ikke at den kan utklassere opera på noen som helst måte.

Jo: mediaavspilling i opera 9.02 har jeg hatt problemer med... Det kom etter en driveroppdatering på skjermkortet riktignok, men IE klarer å spille av slike filer fint. Så der leder den 1-0 :) På alt annet ligger IE under noen poeng hittil

Endret av Martin A
Lenke til kommentar

Vet ikke om det bare gjelder meg, eller om jeg er helt idiot, men etter jeg installerte IE7 ble bildet i nettleseren dust og uskarpt. Hadde ikke samme problem i IE6. Hva kan være galt? Eller egentlig så bryr jeg meg lite, da jeg har gått over til Firefox :) , men det kan jo likevel være litt interessant å vite hvorfor ;)

Lenke til kommentar
Vet ikke om det bare gjelder meg, eller om jeg er helt idiot, men etter jeg installerte IE7 ble bildet i nettleseren dust og uskarpt. Hadde ikke samme problem i IE6. Hva kan være galt? Eller egentlig så bryr jeg meg lite, da jeg har gått over til Firefox :) , men det kan jo likevel være litt interessant å vite hvorfor ;)

7109764[/snapback]

IE har en såkalt gjøre tekst lettere å lese. Det virker som om MS tror at å antialiase og blurre teksten gjør den lettere å lese :) Ta en kikk i settingsene dine ;)

Lenke til kommentar

Kommer ikke inn på flere av nettstedene som jeg sjekker på en regelmessig basis, og får meldingen: Internet Explorer cannot display the webpage... Dette gjelder noe så enkelt som bf2s.com +++ Noen som kan hjelpe meg her? Har skrudd av phishing filteret, men får ikke tilgang uansett samme hva jeg gjør...

Lenke til kommentar
EDIT: hva slags undermapper var det du tenkte på hos telenor, såvidt jeg kan se fungerer det fint(?) her.

AtW

Har adsl fra telenor og her er det bla muligheter for å laste ned filmer,musikk og spill .

Min sønn fikk lov å kjøpe noen spill her,men ved bruk av opera går det ikke å laste ned disse,men med denne går det glatt.

Det er også andre steder jeg har opplevd at opera ikke funker uten direkte å kunne huske de spesifikt nå.

Jeg har som sagt prøvd denne i et par dager nå og har ikke merket et eneste problem med den og den har alle dee funksjoner som jeg har bruk for til nå .

Lenke til kommentar
Kommer ikke inn på flere av nettstedene som jeg sjekker på en regelmessig basis, og får meldingen: Internet Explorer cannot display the webpage... Dette gjelder noe så enkelt som bf2s.com +++ Noen som kan hjelpe meg her? Har skrudd av phishing filteret, men får ikke tilgang uansett samme hva jeg gjør...

7110733[/snapback]

Er neppe lesern for nå har jeg prøvd adressen du linker til og ja det er riktig den beskjeden ddu skriver kommer opp, men jeg kommer heller ikke inn med samme adressen ved bruk av opera :)

Lenke til kommentar

Hmmm... har testet IE7 litt nå, og har tragisk nok lagt merke til at de FORTSATT ikke har fikset feilen som forårsaker at bilder på nettsider enkelte ganger blir forsøkt lagret som "untitled.bmp". :wallbash:

Når denne feilen forekommer, kan man som regel løse problemet ved å slette temp-filene og refreshe siden, men man har ingen garanti for at bildet kan lastes ned i korrekt format (f.eks. .gif eller .jpg, og da med riktig navn) uansett hva man gjør.

Denne feilen har vært i IE6 i hele dens levetid så vidt jeg vet, og det vil ikke overraske meg om Internet Explorer har hatt denne feilen i tidligere versjoner også.

Jaja, ikke noen direkte krise, men må jo klage litt likevel. Det blir bare for dumt at de ikke gidder fikse en feil de har vært klar over såpass lenge. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg må nok teste IE7 jeg også.

Har brukt Opera 9.x ei stund, og selv om den har mange funksjoner jeg liker (f.eks. mousegestures) så har den også ting jeg ikke liker, eller ikke fikk til å endre på. Og Opera kan være litt ufleksibel når man vil forandre på noe. Det er ok om man må knote litt for å få vist ei webside, men når man ikke klarer å logge seg inn på nettbanken sin uansett instillinger man gjør blir det straks litt værre.

Mulig jeg har blitt litt "windowsifisert". :ermm:

Lenke til kommentar

For å si det slik; jeg laster ikke ned IE7 uten mulighet for å gå tilbake til IE6. Nei jeg bruker ikke IE til vanlig, men jeg vil ha denne muligheten.

Skal søke litt selv og se om jeg finner noe om det og skal i så fall "avlegge rapport", men jeg vil veldig gjerne at om noen evt. vet noe at de sier fra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...