Gå til innhold

IE7 er klar for nedlasting

Anbefalte innlegg

Windows "Genuine Advantage" bla bla bla, for noe dritt, tenker jeg holder meg til Firefox jeg.  :thumbdown:

7104493[/snapback]

Prøvde å installere ie7 under windows xp i vmware jeg. Det nytta jo ikke, for genuine advantage klarte ikke å godkjenne windowsen min. Og det er ikke en piratkopi...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig stiller jeg meg litt skeptisk til W3C standardene, dvs å kalle noe en standard når det slett ikke er det, virker rimelig håpløst. Det er vel også en årsak til at ingen av browserene som er tilgjengelige faktisk følger disse såkalte standardene til punkt og prikke? Opera er vel nær, men ikke på alle punkter.

Faktisk er FF 1.5 og Opera 9.x på omtrent samme nivå. Opera 9.x klarer ACID2 testen, men kjøres en mer omfattende test av alle de ulike funksjonaliteter knyttet til W3C sine standarder (eller spesifikasjoner, som er en bedre betegnelse), kommer disse to omtrent likt ut.

Ett annet moment i denne diskusjonen er at IE faktisk har en 80% markedsandel, noe som gjør det enda mer tankevekkende at man har laget standarder helt uavhengig av hva som blir brukt i den mest utbredte nettleseren. For meg virker dette som ett typisk 80-talls ingeniør problem der alle satt og arbeidet uavhengig av hverandre uten å kommunisere, her burde man selvsagt ikke laget standarder uten å involvere MS og andre som laget nettlesere på det tidspunktet disse ble laget.

7104000[/snapback]

Alle som lager nettlesere har akkurat samme mulighet til å påvirke spesifikasjonene. Problemet var at først Netscape og deretter MS i stedet for å søke å påvirke spesifikasjonene, valgte sine proprietære innfallsvinkler. Årsaken ligger tildels i ønske om raskere utvikling av muligheter, men også kamp om markedsandeler. På dette området er bruk av proprietære løsninger interessant, fordi det skaper bindinger, noe som er økonomisk gunstig.

W3C sitt formål beskrives kort med dette sitatet.

W3C primarily pursues its mission through the creation of Web standards and guidelines. Since 1994, W3C has published more than ninety such standards, called W3C Recommendations. W3C also engages in education and outreach, develops software, and serves as an open forum for discussion about the Web. In order for the Web to reach its full potential, the most fundamental Web technologies must be compatible with one another and allow any hardware and software used to access the Web to work together. W3C refers to this goal as “Web interoperability.” By publishing open (non-proprietary) standards for Web languages and protocols, W3C seeks to avoid market fragmentation and thus Web fragmentation.

Uten W3C hadde man uten tvil ikke hatt tilgang til de samme tjenester på web fra ulike plattformer. Og jeg snakker ikke bare om Mac, Linux, Windows, men også alt annet utstyr som kan lese nettsider. Og kostnadene med å utvikle nettsider hadde blitt ekstremt mye høyere, særlig for off.organisasjoner.

Med unntak av Active Script og noen andre særegenheter, var faktisk ikke IE i eldre versjoner så ille, problemet er faktisk at HTML og ikke minst CSS har utviklet seg kontinuerlig, mens MS faktisk ikke har utviklet nettleseren i det hele. De er rett og slett frakjørt, og ville dersom de skulle få bestemme standarden, faktisk sinke utviklingen. Tross alt hadde både Opera og forgjengeren til FF heller ikke et godt utgangspunkt, men med reell vilje til å utvikle motoren (parseren), har de klart å oppnå gode resultater.

Husk også at W3C faktisk ble etablert i 1994, det vil si dengang MS såg internett som uviktig.

Faktisk vurderes standardene som så viktige, at de fleste som kan dette feltet, mener at uten ville Intenett i stor grad vært inkompatibelt.

CSS er vel noe Opera-teamet oppfant og gjorde åpent? Når var det MS gjorde noe slikt noen gang? Har du noen dokumentasjon på at MS faktisk har blitt avvist?

At så godt som ingen ikke følger standardene (eller mer rikig: anbefalinger som de aller fleste har blitt enige om) til punkt og prikke, kommer enkelt av at alle programmer har bugs. Men om alle hadde strebet etter å følge anbefalingene og gjorde sitt ytterste for å rette bugsene, hadde det vært mye lettere for webutviklerne og de som ønsker å bruke noe annet.

7104063[/snapback]

MS er fullverdig medlem av W3C.

CSS er utviklet internt i W3C, men personen bak CSS, Håkon Wium Lie er i dag utviklingssjef i Opera. Så da forstår alle hvorfor Opera kan standarder.

Ellers er jeg enig med deg 100 %.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Prøvde IE7. Kom fram til at Opera er bedre på de aller fleste områder.

Det som er fint er at IE har skiftet helt på GUIet sitt. Etter min mening til det verre (muligens siden jeg ikke klarte endre på knapplaseringene). Dermed har jeg enda en god begrunnelse for å overtale faren min til å gå over til Opera. Har noen flere begrunnelser for å bytte fra IE til Opera, er jeg meget takknemlig.

Lenke til kommentar

ADVARSEL

Om du bruker outlook express til å lese Hotmail, noe mange gjør med gamle hotmail-kontoer, kan du risikere at det slutter å virke når du installerer IE7. Det skjedde for meg, og det kommer stadig flere meldinger om det samme.

Det skal angivelig være en fix her for engelsk, og her for norsk.

Virker.

Endret av docadhoc
Lenke til kommentar
"Not 24 hours after the release of IE7, Secunia reports Internet Explorer Arbitrary Content Disclosure Vulnerability. So much for the "you wanted it easier and more secure" slogan found on Microsoft's IE Website."

http://secunia.com/Internet_Explorer_Arbit...erability_Test/

Edit: Faktisk så er det en IE 6.0 [og firefox] exploit som ikke har blitt fikset i 7.0, så den er med andre ord ikke ny.

Still; Haha, ha.

Endret av phatscum
Lenke til kommentar
Hmm.. Pentium gikk ut av salg for rundt 10 år siden og ble erstattet av Pentium MMX i første omgang og siden har det vært ørten andre prosessornavn. Forøvrig så var den raskeste Pentium-prosessoren på 200MHz, så det vil si at I.E.7 ikke har noen anbefalte prosessorer i det hele tatt. Det er jo en god måte å fraskrive seg ansvar på. Ringer du kundeservice så spør de om du har anbefalt prosessor, og får som svar at siden du ikke har det så kan de ikke hjelpe deg.

7102407[/snapback]

Betyr det at M$ oppfordrer til overclocking? Jeg er i sjokk :!:

Lenke til kommentar
Avast liker vist ikkje dette programmet :p

7105930[/snapback]

Samme her, Avast gikk amokk. :dribble:

Det ble ikke noe installasjon pga dette. :cry:

7106992[/snapback]

Som sagt jeg har nå innstalert den på 3 maskiner 2 av disse bruker avast og en Northon bruker også outlook express på 2 av maskinene og alle kjører 100% stabilt, så her må det være noe annet som er årsaken .

Lenke til kommentar

Jeg håper (men tror desverre ikke), at MS prøver å bruke denne "nye starten" til å holde seg litt oppdatert på standarder. Og om sikkerheten er bedre er det også bra. Men selv om browseren er bedre, så føler jeg fortsatt ikke den når opp til alternativene, feks opera, hjelper ikke så mye at det bare er litt mindre dårligere enn alternativene enn før...

AtW

Lenke til kommentar
Jeg håper (men tror desverre ikke), at MS prøver å bruke denne "nye starten" til å holde seg litt oppdatert på standarder. Og om sikkerheten er bedre er det også bra. Men selv om browseren er bedre, så føler jeg fortsatt ikke den når opp til alternativene, feks opera, hjelper ikke så mye at det bare er litt mindre dårligere enn alternativene enn før...

AtW

7107247[/snapback]

Hehe. Bra sagt. Foreløpig er det bare et mindre dårlig alternativ ja. Opera gjelder fremdeles for min del...

Lenke til kommentar
Hehe.  Foreløpig er det bare et mindre dårlig alternativ ja. Opera gjelder fremdeles for min del..

Om den er dårligere enn Opera kan jeg ikke utale meg om enda da jeg har brukt den bare i dag og bruker opera til vanlig,men må si at jeg ser store likheter mellom disse to og den har fungert 100% knirkefritt fra første minutt .

Så det er vel litt tidlig å dømme denne nord og ned synest jeg.

Lenke til kommentar
Men hvordan er sikkerheten nå helt i startfasen for det ferdige produktet?

7102611[/snapback]

Mye bedre enn IE6. En oppgradering er absolutt å anbefale både mtp sikkerhet og standardkompatibilitet.

7102855[/snapback]

Bugs eller :roll:

post-43015-1161299648_thumb.jpg

Endret av Abits
Lenke til kommentar

burde jeg installere dette istedet for IE6?

jeg bruker Opera som standard (nyeste fra desktopteam alltid)

men må ofte innom IE, for når jeg trykker på epost ikonet i msn, så kommer det i IE, og det har jeg ikke orket å fikse, og for å oppdatere windows, som jeg gjør manuellt, så må jeg bruke IE...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...