Gå til innhold

1080p til Xbox 360!

Wackee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om dette med oppløsning har snudd for noen nå som 360 faktisk kan pumpe ut denne oppløsningen... ikke et helt uvanlig syndrom ser jeg. :innocent:

For meg er det fremdeles helt uvesentlig, da jeg ser på høyere ytelse, bedre grafikk og andre ting som AI osv... som viktigere enn oppløsningen... i tillegg til dette klarer TV'en min kun 720P, noe som etter min mening er en stor nok forbedring fra den gamle TV standarden :)

For MS var vel dette viktig for å kunne vise filmer i 1080P, og for at folk ikke skulle "avskrive" denne konsollen pga oppløsningen :)

Lenke til kommentar
ser frem til den dagen 360 spill kommer i 1080p i 60fps som visse andre spill til PS3 gjør. (ridge racer 7)

Jeg er overrasket over hvor mange 360 spill som sliter med  framerate. Jeg håper PS3 er bedre på det en nødvendigvis 1080p. Som jeg ikke får utbytte av uansett :roll:

7101693[/snapback]

Forza 2 kommer jo i 60 fps om ikke annet. Og min 720p tv blåser en lang mars i om det blir 1080p eller ikke. Og da gjør jeg det og.

Lenke til kommentar
ser frem til den dagen 360 spill kommer i 1080p i 60fps som visse andre spill til PS3 gjør. (ridge racer 7)

Jeg er overrasket over hvor mange 360 spill som sliter med  framerate. Jeg håper PS3 er bedre på det en nødvendigvis 1080p. Som jeg ikke får utbytte av uansett :roll:

7101693[/snapback]

Forza 2 kommer jo i 60 fps om ikke annet. Og min 720p tv blåser en lang mars i om det blir 1080p eller ikke. Og da gjør jeg det og.

7101700[/snapback]

Ja å siden forza 2 er det eneste spillet til 360?

Tenker mer på de generelle spillene. Store spill som oblivion og saints row.

Mange spill som flyter fint. Som PGR3 som har stødig 30 fps. Krever ikke mer, så lenge det er stødig og flytende. Burnout på 60fps er jo ganske nice da. Skal ikke nekte for det.

Lenke til kommentar
Tror de fleste ikke merker forskjell på spill i 1080p. (Eller trenger det for den saks skyld).

Dette ble nok lansert, som nemnt ovenfor i denne tråden, mest på grunn av HD-DVD spilleren!

William :)

7101720[/snapback]

Ja, ville jo vært litt rart om de hadde HD DVD og bare tilbøy 1080i. Men viss man har TV som støtter 1080p så vil den 360en bare oppskalere det til 1080p, noe som TVen allerede gjør. Så det er halveis for HD-DVD og halveis gimmick, slik at de kan si at de er like gode som sony.

De fleste har jo ikke TV som støtter det uansett. Men som gamespot sa når de så Ridge Racer på TGS. Det var en del skarpere en noe annet spill de hadde sett på andre konsoller.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne annet enn at dette er et rent marketing stunt siktet mot Sonys True-HD forkynning. Tviler veldig på at det kommer spill som støtter 1080p native til xbox 360 (med unntak av noen arkade-spill, kanskje).

Samtidig er det ikke noe vits med 1080p for hd-filmer, siden alle filmer i dag opprinnelig kommer på et 1080p/24fps (omtrent) format. Det betyr at 1080i sender med all informasjonen uansett (kan ses på som 1080p/30fps). Forskjellen blir da bare om det deinterlaces i xbox'en (hvis man bruker 1080p-settingen) eller i tv'en (hvis man bruker 1080i-settingen).

Take a movie. It's 24 frames per second, progressive scan. This is the nature of how movies are shot on film today. Just about all movies are shot this way; the only exceptions are films where the director or producer wants to make an artistic statement. But if you saw it at your local multiplex, it's in 24fps progressive.

Now, here's the crucial difference between 1080i and 1080p, as it relates to movies. With 1080i transmission, the player interlaces the frames during the pulldown and sends the interlaced frames to the TV set to be deinterlaced. With 1080p transmission, the player never interlaces the frames. Regardless, you will get the exact same result. The only exception is if you have a crap TV that doesn't deinterlace properly, but chances are that TV won't support 1080p anyway.

So 1080p doesn't matter for movies.

Uansett, skal bli digg å slippe å høre alt "True HD"-maset fra sony-leieren :w00t:

Lenke til kommentar

for å ikke snakke om at denne nyheten er måned gammel?

dashboard-oppdateringen er forøvrig ikke langt unna, vil jeg tro, jeg oppdaterte nylig min debug-360 og nå har den finfin 1080p-støtte. ikke at jeg kan nyte det på min tv akkurat!

Lenke til kommentar

7101693[/snapback]

Dette blir nok betre med tida trur eg. Og då tenker eg på Gears of War, som mange seier ser betre ut enn noko anna. Og flyt som berre juling.

Riktignok ikkje i 60fps.

Men eg trur ikkje at 360 har problem med å visa 60 fps, utan framedrops. Eg trur heller det berre er litt lite optimalisert kode, og at dette vil ordna på seg med tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...