AudunSæther Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hepp. Jeg fikk store problemer med mitt forrige hovedkort (MSI 925x Neo Platinum), så tidligere idag bestemte jeg meg for å kjøpe ett nytt. Det billigste kortet jeg fikk tak i var ett MSI PM8PM-V, så jeg satte igang og flyttet prosessor og minne over. Når jeg nå starter boksen piper den bare (lange pip, med korte mellomrom). Jeg har dobbeltsjekket at prosessoren er satt i ordentlig, kjøleren sitter og går som den skal, og minnebrikken er satt i riktig. Minnet fungerte fint på det gamle kortet (1 GB pc4300 ddr2). Jeg prøvde også å finne en manual som kunne si meg hvilke feil de forskjellige pip-feilkodene betød, men jeg har enda ikke klart å finne noe. Noen idèr? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 finner som oftes det om du søker på google (Søk etter "MSI beep code") så treffer du første link but anyway: AMI Beep Code: Deep Code Description 1 short DRAMS refresh failure 2 short Parity circuit failure 3 short Base 64k RAM failure 4 short System timer failure 5 short Process failure 6 short Keyboard controller Gate A20 error 7 short Virtual mode exception error 8 short Display memory Read/Write test failure 9 short ROM BIOS checksum failure 10 short CMOS shutdown Read/Write error 11 short Cache Memory error 1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure 1 long, 8 short Display/Retrace test failed ............ 1 long 2short beeps = possible memory error • Try re-seating memory or test with different memory 1long 2short or 8short beeps = possible video card problem • Try re-seating video card, test system with known good video card High/Low tone (siren sound)= CPU is overheating. • Verify that CPU heatsink is properly installed and power connected Award BIOS: 1 Long, 2 Short A video error has occurred and the BIOS cannot intialize the video screen to display any additional information Link: msi og bare bla litt ned på siden Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Huh, ikke verre. Jeg er god til å lete, men dårlig til å finne. Det viste seg at ram-brikken ikke var støttet (det var ikke noe galt med selve brikken, bare i det hovedkortet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå