crazycooler Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det noen som vet hvor det er få tak i 80x80x15 vifte til "utblås",i strømforsyning? Vesentlig da med lavest mulig db og mest mulig cfm eller m3. (Zalman har en(ZMOP-1)men den er opgitt til 20db på min. og ukjent cfm.) Finnes det andre på markedet? Lenke til kommentar
Jwp Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Er vel ikke så mange av den typen. Primecooler vifte, 40m³/time, 21 dB(A) brukte jeg når jeg byttet vifte i min Hiper Type R, den er ihvertfall mer stille enn den som sto i hiperen. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Er vel ikke så mange av den typen. Primecooler vifte, 40m³/time, 21 dB(A) brukte jeg når jeg byttet vifte i min Hiper Type R, den er ihvertfall mer stille enn den som sto i hiperen. 7102024[/snapback] Takk for svar,hvor mye db tror du at du reduserte med å bytte? Det er vanskelig å anslå,men sånn ca? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er viktig å få med seg at hva produsenten av viften skriver angående dB og CFM er i veldig mange tilfeller bare drømmetall og sammenligning mellom vifter er nesten umulig når du kommer langt ned i effekt. Lenke til kommentar
Jwp Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 @crazycooler: Hvet ikke hvor mye db det er snakk om, er enig med det JohndoeMakt sa. Eneste som er sikkert er at det ble mer stille. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 @crazycooler: Hvet ikke hvor mye db det er snakk om, er enig med det JohndoeMakt sa. Eneste som er sikkert er at det ble mer stille. 7104826[/snapback] Takk Takk! Dette med db og produsenter er jeg klar over,men hvem er det som har mest troverdige verdier når det gjelder db osv? Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Vifta var lett å skifte den,men det sa pang og røyk endel når jeg starta opp. Og dermed ingen virksom psu. Så nå blir det ny Mist. Så min anbefaling: IKKE skift 80mm "eksos" på Sunbeam Nuuo 550w,for det funker nemlig IKKE. Så dette er den dyreste vifta jeg har bytta til nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå