Drowsy Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg er helt fortapt og frustrert. Og trenger desperat hjelp. Jeg skulle hjelpe naboen med å overføre noen bilder. Følgende ble gjort. En memo-key inn i en laptop, kopierte bilder til memo-key. Så tok jeg memo-key`en og satte denne inn i en desktop maskin. Dette er en P3 800mhz som kjører Win ME. ME letet etter drivere, men fant ingen som passet. Maskinen ble restartet. Når maskinene ble startet opp kom følgende : INVALID SYSTEM DISK. REPLACE THE DISK, AND THEN PRESS ANY KEY. Og selvsagt hadde han ikke noen sikkerhets kopier av alle bildene sine. 2 års bilder av datteren som vokser opp, ferie bilder osv osv. Så jeg er ikke veldig populær for tiden. Så mitt spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med er: Hvordan fikse dette problemet uten å slette bildene som ligger på harddisken. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ta ut minnepennen, ME leter etter boot fra pennen... Lenke til kommentar
Drowsy Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Det står ingen diskett eller cd/dvd i maskinen. Så dette er ikke problemet. Og heller ingen minnepenn. Endret 18. oktober 2006 av Drowsy Lenke til kommentar
persistent Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Du kan jo f.eks. sjekke i Bios om disken kommer opp riktig der, og at boot-rekkefølgen er riktig, slik at du er 100% sikker på at det er harddisken som maskina prøver å starte fra. Et alternativ er jo selvfølgelig å plukke ut disken å prøve å sette den inn i en annen maskin, og derfra prøve å få tilgang til den. Endret 18. oktober 2006 av persistent Lenke til kommentar
Drowsy Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Maskinen prøver å boote fra harddisken. Har skjekket biosen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Maskinen prøver å boote fra harddisken. Har skjekket biosen 7101188[/snapback] OK! Ut med disken og koble til i en annen maskin som slave. Lenke til kommentar
Drowsy Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Da skal dette prøves. Men vil ikke det skape problemer at orginal disken var ME og den andre pc`en jeg har kjører XP. ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Da skal dette prøves. Men vil ikke det skape problemer at orginal disken var ME og den andre pc`en jeg har kjører XP. ? 7101206[/snapback] Nei, det vil gå fint som regel, slaven vil ikke boote hvis master har første prioritet. Lenke til kommentar
Drowsy Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 ok. Da skal dette prøves i morgen/overmorgen. Tusen takk for hjelpe så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå