Erlend0_o Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Har to utganger på skjermen RBG og DVI. Har lest at DVI skal ha bedre bilder enn RBG men jeg bruker RBG pga jeg ikke har DVI kabel. Mine spørsmål er: 1.Er det verdt å invistere i en DVI kabel? 2.Har noen en personlig erfaring med dette? 3. Hva er det som blir bedre? 4.Er det stor forskjell eller er det så vidt legger merke til det? Skjerm: AMW M179D. LCD 17" Skjermkort: ATI radeon X1900 Endret 18. oktober 2006 av Erlend0_o Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 For det første, en skjerm har innganger, ikke utganger. Det er PC'en som har utganger. Som oftest er RGB såpass bra at men knapt legger merke til noen forskjell. Med RGB vil du oppleve at bildet kommer litt skjevt, det er det man har en "auto adjust" knapp for å rette opp. Med DVI er det ingen slike problem. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Hvis du velger DVI får du et fullverdig digitalt bilde, med RGB får du et analogt bilde. Det blir ikke så veldig merkbar forskjell. Så det er en vurderingssak. Endret 19. oktober 2006 av sk1rty Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Forskjellen er enorm med 20"-ern min. Var stor forskjell på lillebror's 19" og, selv om den er av dårlig merke, med pyton panel. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Dessuten er RGB utgangene på skjermkort ikke noe særlig tess.. Er sånn hybrid sak du putter inn i s-video kontakta om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 For meg så ville det være irriterende å tenke på at de digitale signalene i skjermkortet først ble omformet til analog, så overført til skjerm, og så konvertert tilbake til digital før de blir vist. Med DVI så går signalet digitalt hele veien, uten tap. Dersom man har et meget bra analogkretsløp i LCD-skjermen, så kan man være så heldig at man ikke merker forskjell. For min del ville kunnskapen om "bakvendt-land"-løsningen uansett være et irritasjonsmoment. (Jeg er kanskje vel puristisk når det gjelder data. ) Med DVI er du ihvertfall garantert at skjermen din gir så bra bilde den kan! Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 På min 24" LCD på jobb fungerer ikke skjermen optimalt med RGB i det heletatt. Jeg ville egentlig gått for DVI uansett. Men spørsmålet er om du merker noen forskjell. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Dessuten er RGB utgangene på skjermkort ikke noe særlig tess.. Er sånn hybrid sak du putter inn i s-video kontakta om jeg ikke tar helt feil. 7102498[/snapback] Du har misforstått. RGB i denne sammenheng betyr VGA kontakten. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 OgnOmm: Du tenker sikkert på komponent (som ikke er RGB, men YPbPr), som du putter inn i utgangen fra skjermkortet. Dette er ikke en s-videoutgang, selv om den ligner. VGA-signalet er RGBHV. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 jeg merket ingen forskjel på min syncmaster 960 med Radeon 8500. måtte bytte skjermkort til radopn 9600 pro fra saphire da viten på det gamle var ødelagt. det analoge signalet på dette skjermkortet har jeg ikke testet. de pusige er jo at DVI bare duger på kort avstand. det er på lang avstan man trenger gode signaler ( helts digitale ) kablene jeg brukte fulgte med skjermen ( begge typene ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå