Gå til innhold

Utvikling av portal for Diskusjon.no: Ønsker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker at knappene på forsiden skal fungerer som spoilerknapper. Slik at hvis man f.eks trykker på Kultur, så dukker underemnene opp under kultur og man kan enkelt lukke og åpne den igjen. F.eks hvis man trykker feil, så slipper man å gå tilbake, men kan bare trykke på kultur for å lukke "spoileren" Og det finnes jo finnes mange med tregt nett og at man slapp å laste opp "en ny side".

Håper det kan bli slik og at dere skjønner forklaringen. Hva synes du?

Dagens tips hadde jo også vært genialt :)

8882174[/snapback]

Alle forslagene her er meget bra!

Lenke til kommentar

Gidder ikke lese gjennom tråden, så dette er kanskje nevnt før:

Highlighted discussions! (som det kalles på sitepoint-forumet). Dvs. en slags topp 10 av aktuelle kvalitetstråder som er verdt en titt. Å bestemme hvilke tråder som er verdig en plassering her tror jeg det er best at vi overlater helt eller delvis til moderatorene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Vet ikke om det har så mye med portalen å gjøre, men slenger ut likevel:

Freakforum(og sikkert mange andre forum) har en ordning sånn at man kan dele ut et kvalitetspoeng hver uke. Så hvis man finner et innlegg som er veldig bra, kan brukern få kvalitetspoeng. Sånn at man kan se hvem som skriver brae innlegg ved å vise antall kvalitetspoeng under antall innlegg, og ser hvem som er seriøse, og ikke bare slenger mange spaminnlegg i diverse tråder for å få mange innlegg :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om det har så mye med portalen å gjøre, men slenger ut likevel:

Freakforum(og sikkert mange andre forum) har en ordning sånn at man kan dele ut et kvalitetspoeng hver uke. Så hvis man finner et innlegg som er veldig bra, kan brukern få kvalitetspoeng. Sånn at man kan se hvem som skriver brae innlegg ved å vise antall kvalitetspoeng under antall innlegg, og ser hvem som er seriøse, og ikke bare slenger mange spaminnlegg i diverse tråder for å få mange innlegg :)

8923834[/snapback]

Jeg kjøper ditt poeng for 20 kr. Sender over paypal. ok?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kunne godt ha tenkt meg at søkemulighetene var bedre i dette forumet. Generelt er det litt tungvindt å bedrive søk. Noen muligheter for at google kan implementeres eller generelt jobbe litt mer med algoritmene som utfører søket?

F.eks Når man ønsker å søke på noe som ikke skal gi bare ett svar, men flere, så må man bruke såkalde wildcards. Dette er jo temmelig gammeldags, spør du meg. Det vitner litt mer om SQL termer, hvilket ikke alle kan. Alle søk gjør jo oppslag i DB av noe slag, og det er naturlig at man kanskje bruker wildcards BAK fasaden. Men for en bruker skal jo ikke dette synes.

Søk er jo ganske vanskelig egentlig, og jo mer avanserte de er jo treigere blir de. Bare en ide fra min side... Hva tyks?

Lenke til kommentar

Ny funksjon kunne legge til innlegg i "mine favoritter"

Søke etter...

- Mest leste tråd

- Mest besvarte tråd

- Mest favoriserte tråd

- Oftest søkte ord.

Disse funksjonene kan da deles inn under tidsperioder og kategorier.

- I dag

- Denne uken

- Forrige uke

- Denne måned

- Forrige måned

- Totalt

> Bil og motor

> Digital foto og video

> Hardware

> Hardware Bedrift

> The eXperience

> Jobb og utdanning

> Kultur

> Lyd og bilde

> Mobil og PDA

> Off topic

> Programmering

> Programvare

> Samfunn

> Spill

> Sport og fritid

> Tilbakemeldinger

Hvor man da eksempel kan søke: Mest besvarte tråd -> Denne uken -> Sport og fritid

Lenke til kommentar

eksisterer valget " nye innlegg siden sist" enda ?

hvis ikke så ønsker jeg det tilbake med utvidet valgmuligheter.

det holder ikke med bare det siste døgnet

- nye poster siden sist jeg var på forumet

- nye innlegg / svar siden sist

i tillegg muligheter til å velge / velge bort kartalogier og under kartalogier

hvis systemet logger sist jeg var der og når jeg forlot forumet så kan systemt kontrollere hva som er nytt siden sist når jeg loger meg på

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Blir det laget noen arbeidsversjon av det dere driver med på en eller annen URL slik at man kan kommenterer forslag og teste funksjonalitet?

Som med alle andre utviklingsoppdrag så tar det ofte tid å tilpasse og tune.

Hadde vært spennende å se om det ble noe konkret rundt dette snart :)

Lenke til kommentar
Vi har satt et par sider som viser noe enkel statistikk, samt inneholder artikler skrevet av personer som susler med forumet. Vi har dog valgt å vente med å slippe den til forumoppgraderingen. ;)

9462037[/snapback]

Og når er det planlagt at forumoppgraderingen vil finne sted?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...