Gå til innhold

Utvikling av portal for Diskusjon.no: Ønsker?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle gjerne hatt muligheten til og trykke på "Siste 24 timer" på forskjellige kategorier som feks på "mobil og pda" og ikke som det er nå på hele forumet...

Hva med å heller konsentrere dere om denne funksjonen vi har spurt om i flere år ?

Hva vil det si med portal`?

En portal er noe som var i bruk i forige årtusen. ;)

Det var often en såkalt "startside" med linker ut til andre sider.

Så kom bookmarks, browsere uten homepage, gode søkemotorer, dynamiske websider, RSS og mye mer som IMO har gjort at surfing er mer content based enn content-control based... Om noen forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Kan vel bare sitere brainstormingen rundt dette som jeg hadde for et halvt års tid siden internt;

En liten ide (eller egentlig en litt omfattende en) :

Hva med å gjøre denne siden;

www.diskusjon.no

om til en side som ligner mer på denne siden

Altså, hva med å ha en egen nyhetsside med fokus på selve forumet? Dette er norges nest største forum, det er mye aktivitet og engasjement og det foregår mye informativt, morsomt og underholdende.

Man kan ha artikler som;

•  
  • Nyheter fra selve forumet (nye tråder, artige diskusjoner osv)

• brukerprofil av forskjellige medlemmer

• konkurranser og undersøkelser (polls).

• Oversikt over ting som mest aktive bruker, største tråder osv.

Fordelen med dette er mange;

•  
  • Det vil kunne brukes til å promotere alle søstersidene.

• Det vil bedre kvaliteten på trådene

• Det vil føre til flere brukere og et større forum

• Det vil engasjere brukerene mer

• Engasjerte brukere vil føle seg mer verdsatt.

• Det vil gi en større oversik over hele forumet for brukerene

• Det vil være morsomt og underholdende for brukere å lese om forumets egne lille "samfunn".

• Det vil bli mindre brudd på retningslinjene ettersom artikler på siden kan bygge opp holdninger på området.

• Med en reklamesnutt eller to på siden vil man kunne få litt inntekt

Eneste bakdelen jeg kan se (som nok også ikke er så alt for liten);

•  
  • Det vil koste ressurser (tid og penger).

Kort og godt ville det vært utrolig originalt med en egen nyhetsside om selve forumet. Det vil helt sikkert få endel treff og som nevnt vil det nok føre til en økning i tillegg til at det kan brukes til å promotere andre søstersider. Jeg vil tro de fleste av forumets brukere, enten de hovedsakelig er fra amobil, amotor, hw.no, kulturo, eller hva det nå skal være, vil titte innom en slik side.

Bare kreativiteten vil kunne sette grenser for hva som kan presenteres på forsiden.

Bare en liten ide, som sikkert er vanskelig å gjennomføre. Men uansett greit å få luftet. Hadde nå uansett vært morsomt å gjøre noe mer originalt ut av forumet :)

Lenke til kommentar
Den portalen burde det vert brukerene som bestemte over. At de laget artikler, tester o.l.

7190315[/snapback]

Jeg er noe enig. Om selve siden ville hatt en/flere redaktører, så kunne brukerne sendt inn bidrag evt. linker til aktuelle tråder på forumet.

Kom på en liten morsom ting (syns jeg). Hvis vi hadde en liten rute med dagens tips, som kunne være et lite greit (helst datarelatert) tips som legges ut nytt hver dag. Så kan brukerne sende inn tips.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Ønskede funsjoner

• Dagens mest diskuterte tråder
  • Nye innlegg (fra Mine innlegg)
  • Ukas regel med begrunnelse
  • Anbefalte eksterne artikkler/linker som brukerne kan diskutere (Noe liknende digg bar litt mindre)
    Mulig det blir litt mye for Ueland å kode. Men dette hadde vært toppers.

Ønskede artikkelserier

• Informasjon om forumet (nye kategorier, moderatorer etc.)
  • Ukas morsomste/beste utsagn
  • Anbefalte tråder
  • Anbefalte blogginnlegg
  • Hva skjer på underforum
  • Ukas mest diskuterte/omtalte på underforum

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Med en reklamesnutt eller to på siden vil man kunne få litt inntekt

..

Eneste bakdelen jeg kan se (som nok også ikke er så alt for liten);

Det vil koste ressurser (tid og penger).

7167118[/snapback]

Jeg tror du bommet litt der, Dotten. Jeg ser to bakdeler :D

*Charging AdBlock Engines*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kanskje ikke så veldig kreativt eller strengt tatt nødvendig, men noe av det jeg ser for meg kunne vært litt stilig var hvis det var noe a-la "dagens bruker".

En tilfeldig bruker velges ut hver dag, samtidig som det blir vist bilde på forsiden?

Prøver å tenke ganske åpent her altså...

Lenke til kommentar

jeg synes portalen burde inneholde massevis av tall og fakta. Sånn at om ange år kan vi se tilbake. og det burde vere artikler osv. f.eks ukens bruker: Så står det litt om den brukeren om historien dens og hvor han/hun holder til osv og hvorfor han/hun er ukens bruker.

EDIT: så ikke at de andre hadde skrevet om ukens bruker

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Støtter trevakt sin idè om mange tall :!:

Vil gjerne ha enda flere statistikker inne på den enkelte brukers profilsider, som for eksempel antall ganger logget inn (hadde mye annet i hodet som nå er forsvunnet, poster når jeg kommer på det igjen)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...