Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skilt - hva er betydningen av det?

Mortex2001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette må jo være 3 forskjellige skilt?

Uansett er dei ganske motstridande, på det første skiltet skulle underskiltet vært snudd 90 grader, det er dei som kjem kjørande på "tynn" veg som skal ha vikepliktskiltet.

7102394[/snapback]

Sorry... Glemte å skrive i posten at det gjaldt alternativ nr. 3.

De to andre skiltene er feil...

Lenke til kommentar

på skilt 3, betyr vel det øverste skiltet at det er et forkjørskryss, og det nederste at forkjørsveien går til høyre.

Om du allerede er på forkjørsvei og treffer på forkjørskryss-skiltet så mener jeg å huske at det betyr farlig kryss.

Så jeg vil tolke dette som ett farlig kryss og forkjørsveien går til høyre.

Endret av Gerber
Lenke til kommentar

Det øverst skiltet varsler om et forkjørskryss. Det vil si at du har forkjørsrett i det første krysset du kommer til, men befinner deg ikke uten videre på en forkjørsvei. Underskiltet betyr viderføring av forkjørsvei, i dette tilfellet fortsetter forkjørsveien til høyre.

Sammen betyr disse skiltene at du har forkjørsrett i krysset dersom du skal til høyre (for det er der forkjørsveien fortsetter).

Lenke til kommentar
Det øverst skiltet varsler om et forkjørskryss. Det vil si at du har forkjørsrett i det første krysset du kommer til, men befinner deg ikke uten videre på en forkjørsvei. Underskiltet betyr viderføring av forkjørsvei, i dette tilfellet fortsetter forkjørsveien til høyre.

Sammen betyr disse skiltene at du har forkjørsrett i krysset dersom du skal til høyre (for det er der forkjørsveien fortsetter).

7104297[/snapback]

Okay, takker, da forstod jeg det! Skjønte ikke helt hva de to skiltene betydde når de sto sammen! ;)

Lenke til kommentar

Eh.. Vil bare opplyse om at ingen av disse skiltkombinasjonene eksisterer i praksis. Underskiltet betyr "føring av forkjørsveg". Dette skiltet er et underskilt som aldri kan stå alene, men heller ikke i noen av tilfellene som vises her! Da må evnt skiltet snus (kan stå sammen med vikepliktskiltet da)

De to siste skiltene (farlig vegkryss og forkjørskryss) vil aldri stå sammen med dette underskiltet.

Lenke til kommentar
Eh.. Vil bare opplyse om at ingen av disse skiltkombinasjonene eksisterer i praksis. Underskiltet betyr "føring av forkjørsveg". Dette skiltet er et underskilt som aldri kan stå alene, men heller ikke i noen av tilfellene som vises her! Da må evnt skiltet snus (kan stå sammen med vikepliktskiltet da)

De to siste skiltene (farlig vegkryss og forkjørskryss) vil aldri stå sammen med dette underskiltet.

7114486[/snapback]

Men hvorfor er dette et av spørsmålene til teori, da? Hvis det ikke gjelder? :S

DET er jo bare latterlig dumt!

Lenke til kommentar

Må¨bare spørre om hva slags teoriprøve du har tatt? Er det eksamen på trafikkstasjonen? Prøve på nettet? Eller? Lurer veldig på dette fordi jeg er sikker på at disse kombinasjonene ikke finnes noen plass.

Endret av hanvar
Lenke til kommentar
Må¨bare spørre om hva slags teoriprøve du har tatt? Er det eksamen på trafikkstasjonen? Prøve på nettet? Eller? Lurer veldig på dette fordi jeg er sikker på at disse kombinasjonene ikke finnes noen plass.

7117526[/snapback]

Det var et av spørsmålene på www.zensor.no <- den siden ble jeg anbefalt å ta av min kjørelærer!

Lenke til kommentar
Det er et problem med Zensor, noen ganger prøver de så hardt å lage lurespørsmål at de roter det helt til.

7121388[/snapback]

Jeg skal ta med bildet til kjørelæreren min jeg, og spørre han. Hva han ville ha svart på spørsmålet. Og om bildet skiltet blir brukt i virkeligheten...

Lenke til kommentar
Det er et problem med Zensor, noen ganger prøver de så hardt å lage lurespørsmål at de roter det helt til.

7121388[/snapback]

Jeg skal ta med bildet til kjørelæreren min jeg, og spørre han. Hva han ville ha svart på spørsmålet. Og om bildet skiltet blir brukt i virkeligheten...

7121442[/snapback]

Zensor er absolutt ikke de sidene jeg vil anbefale ang. teori. Det er alt for mye feil i fasiten til at dette kan regnes som gode oppgaver. Jobber selv som kjørelærer og anbefaler bare ATL sin "teoritentamen.no". Koster det samme som zensor, men man kan ta så mange prøver man orker i 24 timer. Og oppgavene her er bra. Jeg har selv tatt en haug med prøver (må jo vite hva jeg skal anbefale til elevene mine), ennå ikke funnet en eneste feil i fasiten. Elevene mine forteller at de får mange helt like spørsmål på eksamen. På teoriproven og zensor har jeg også tatt prøver. Funnet flere feil, sendt mail til de ansvarlige, de bukker og takker - men ingenting skjer. Og ja - det er helt klare feil.. Ikke jeg som har problemer med teorien..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...