Gå til innhold

Trenger HK anbefaling for Core 2 Duo 6600/6700

pax1

Anbefalte innlegg

Jepp, P5W DH deluxe har en super vdrop, volten dropper jo .05-.08 volt i visse tilfeller, selv v/ stock volt, DET er jo kjempetopp! Eller ikke...

P5W DH Deluxe er ett hastverksresultat, noe som klart går frem av Asus' videre satsning på dette kortet, bioser o.l.

Jeg har sagt min mening, jeg foretrekker at Asus-kortet forblir liggende i hylla, men som sagt - Det er kun min egen selverfarte mening på bakgrunn av mitt bruk, min hardware og mine kunnskaper om dette som sådan.

For å prøve å underbygge noe av mine påstander, jeg har/har hatt følgende kort til C2D:

Abit:

AB9, AB9 Pro

AW9D-MAX

Asus:

P5B "vanilla"

P5B Deluxe

P5W DH Deluxe

P5W64-WS PRO (Må IKKE sammenlignes med DH DL)

Gigabyte:

GA-965P-DS3

GA-965P-DS4

GA-965P-DQ6

MSI:

975X Platinum PowerUp edition.

P965 Platinum

I tillegg til dette har jeg hatt ett Intel BadAxe-kort...

But hey - Det er mine meninger og få erfaringer :)

Forøvrig liker jeg heller ikke layouten på P5W DH DL-kortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har enda ikke opplevd såpass høy vdrop, mitt dropper kanskje ~0.02v under load (kjører 1.35v). Vet ikke om jeg er heldig eller hva, men syntes det hørtes veldig mye ut med 0.05-0.08v :hmm: .

Ville gjerne likt å vite hva du synes er så fælt med layouten på dette kortet, selv opplever jeg layouten som kjempegod, noe som forsåvidt de fleste av de som har anmeldt kortet også er enige med meg i.

Lenke til kommentar

hos meg har P5W funket utmerket med E6600, ikke noe bugs eller feil, kjører med 1305 biosen.. helt stabilt så lenge jeg ikke går over 410 fsb.. da blir det ustabilt..

men har litt blanda erfaringer med E6300 på p5w, da ville ikke fsb noe særlig over 380 fsb (samme cpu klarte nærmere 500 fsb på p5b dlx)

fikk ikke testet P5B dlx kortet noe særlig på E6600 så vet ikke om jeg hadde fått den opp lenger med det kortet.

P5B dlx var i allefall knakende godt på E6300, fjellstabilt hk

lars

Lenke til kommentar
Da svarer jeg at P5W DH Deluxe kan dere hive i søpla. Makan til møkkakort skal en lete lenge etter. P5B Deluxe er jo ett bedre valg!

Jeg velger Abit AW9D-MAX! Bedre layout, mer stabilt, bedre BIOS, bedre til overklokking, rett og slett bare bedre

7102396[/snapback]

Har nok veldig mye å si hva slags CPU du har, det du bruker det til, om du skifter kjølepasta etc. Om man vil ha det til å funke tar det ikke mer en en liten time å få det til å funke fett. Pluss noen er mer heldig enn andre, og får perfekte steppinger på cpu, og bra HK. Er vel smaksak, og luck det går på ;)

Lenke til kommentar
Da svarer jeg at P5W DH Deluxe kan dere hive i søpla. Makan til møkkakort skal en lete lenge etter. P5B Deluxe er jo ett bedre valg!

Jeg velger Abit AW9D-MAX! Bedre layout, mer stabilt, bedre BIOS, bedre til overklokking, rett og slett bare bedre

7102396[/snapback]

Har nok veldig mye å si hva slags CPU du har, det du bruker det til, om du skifter kjølepasta etc. Om man vil ha det til å funke tar det ikke mer en en liten time å få det til å funke fett. Pluss noen er mer heldig enn andre, og får perfekte steppinger på cpu, og bra HK. Er vel smaksak, og luck det går på ;)

7106303[/snapback]

Beklager å måtte skuffe deg, men kjølepasta, IHS og CPU gjør ikke ett hovedkort bedre enn ett annet...

Lenke til kommentar

oysfaerg, har kikket på noen tester og kortet du anbefaler ser veldig godt mottatt ut, så takk for det tipset.

Gjør du deg noen tanker rundt 975X chipset kontra 965?

Videre er det noen spesielle betraktninger rundt bruk av dette HK i en 2-GPU-løsning? Er nok ikke veldig aktuelt, og jeg tror nok jeg kommer til å kjøre på en enkel 9750/1950 og heller oppgradere til DX10-kort ved neste korsvei, men greit å sjekke likevel.

Lenke til kommentar

7102396[/snapback]

7106303[/snapback]

Beklager å måtte skuffe deg, men kjølepasta, IHS og CPU gjør ikke ett hovedkort bedre enn ett annet...

7107933[/snapback]

Du har et poeng der, men har uansett sett veldig mange her som har vært ekstremt fornøyd med det kortet, pluss tester på nettet sier at det er bra. Så man kan egentlig ikke si at det er et dårlig kort, som bare egner seg til å kaste i søppelet. Hadde du gjort det, skal jeg si deg jeg hadde vært rask bort å plukke det opp igjen ;)

PS: Jeg har ikke prøvd det Abit HKet du anbefaler, men vet du har testet en del hardware, så stoler på deg der ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...