Gå til innhold

Trenger HK anbefaling for Core 2 Duo 6600/6700

pax1

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal sette opp et nytt system og jeg trenger HK-anbefaling for Core 2 Duo 6600/6700 prosessor (har ikke helt bestemt meg for hvilken.. usikker på om de ekstra MHz er verdt pengene).

Uansett... er ingen erfaren overklokker, men vil gjerne skru _litt_ ekstra ytelse ut av det. Må være et stabilt HK med god ytelse, og helst ingen aktiv kjøling...

Alle tips mottas med takk.

:thumbup:

Edit: Har ikke landet på grafikk-kort ennå, men tror uansett ikke det blir noen dual-kort løsning (Crossfire/SLI).

Og: Det nye Intel 975X.. er det viktig?..

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nvidia nforce 590, samt intel p965 og 975x som er de mest aktuelle brikkesettene til denne prosessoren.

du bør sjekke den store core 2 duo tråden her på forumet. førsteposten er godt oppdatert med de aktuelle alternativene for denne cpuen.

mvh

7100863[/snapback]

Takk for svar.

Så den tråden.. den er jo forholdsvis massiv.. sikkert masse informasjon, men for en litt uerfaren kanskje vanskelig å gjøre et valg enklere (snarere tvert imot, kanskje? ;) ). Uansett.. skal kikke litt i den tråden.

For øvrig.. kikket litt på CPU-charts på Toms Hardware Guilde og sammenlignet 6600 og 6700 og jeg kan ikke helt se at de 1500,- ekstra (ca.) som 6700 koster er verdt det.... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg velger Abit AW9D-MAX! Bedre layout, mer stabilt, bedre BIOS, bedre til overklokking, rett og slett bare bedre

7102396[/snapback]

Sikkert bra til overklokk - men et kjempe minus, at der bare er 1 stk vanlig PCI-slot.

For mig der selv ønsker å velge hvilket lydlkort jeg vil bruke, og har et analog/DV videograpper kort plus en ATA133 2P ctrl og en haug med ATA-disker - da er det kortet helt uaktuelt.

Abit lever desverre ikke opp til "MAX-navnet" denne gangen :thumbdown:

PS. En PC kan brukes til annet end spill og overklokk :innocent:

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Kimmer: Men igjen - Hvem sier at jeg ikke bruker PCen til vanlig bruk? :)24/7-maskinen min står nå med E6600 og AW9D-MAX, mindre vdrop enn P5W-kortet i tillegg...

Og at det er kun en PCI-slot synes jeg egentlig er helt greit, det er en utdøende standard og stadig flere kontrollere kommer med PCIe.

Har selv PCI-e S-ATA-kontroller i maskinen, fungerer mye bedre enn PCI.

Men ja - Jeg ser poenget ditt, men da trådstarter ikke gjør rede for hva slags bruk maskinen skal være til synes jeg svaret mitt er helt OK.

Lenke til kommentar
Da svarer jeg at P5W DH Deluxe kan dere hive i søpla. Makan til møkkakort skal en lete lenge etter. P5B Deluxe er jo ett bedre valg!

Jeg velger Abit AW9D-MAX! Bedre layout, mer stabilt, bedre BIOS, bedre til overklokking, rett og slett bare bedre

7102396[/snapback]

Merkelig bastant holdning fra en moderator.

Så hele testbransjen og nær sagt alle P5W DH Deluxe eiere har tatt feil.

Har selv kortet og er veldig fornøyd med både stabilitet og klokkepotensiale.

Lenke til kommentar
Da svarer jeg at P5W DH Deluxe kan dere hive i søpla. Makan til møkkakort skal en lete lenge etter. P5B Deluxe er jo ett bedre valg!

7102396[/snapback]

Merkelig bastant holdning fra en moderator.

Så hele testbransjen og nær sagt alle P5W DH Deluxe eiere har tatt feil.

Har selv kortet og er veldig fornøyd med både stabilitet og klokkepotensiale.

7103340[/snapback]

oysfaerg sier jo hva det er han liker ved abit-kortet. Så får det være opp til trådstarter å velge om dette er ting han vil vektlegge ved sitt valg av hovedkort.

for å snakke for meg selv er det nettopp dette jeg leter etter på et forum. brukerenes egne og ærlige meninger om datakomponenter, og gjerne sammenligninger.

det finner man ikke på produsentenes sider.

Lenke til kommentar

P5W har ett meget frynsete rykte blandt overklokkere, noe som selvsagt ikke betyr at det ikke er ett ok kort for de som ikke klokker, eller bare klokker moderat. Skal man klokke med P5W bør man ha en cpu med forholdsvis høy multiplier (E6600 og opp), eller velge å la hk begrense overklokkingen.

I forhold til P5B så er også både antall bioser og kvaliteten på disse veldig mye dårligere, Asus satser tydeligvis mer på P5B enn de gjør på P5W.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Takk for alle som svarer - setter stor pris på det. Og jeg vil at folk sier det de føler og mener.. elsker/hater du noe så si det (og si også hvorfor så jeg kan relatere det til mine egne behov).

Jeg vil si litt om bruk: Spilling er vel et primært behov.. skal ha høy ytelse på grafikk og funke bra på også de nyeste spill, også god lyd (om lydkort skal være integrert eller ikke vet jeg egentlig ikke).

Skal også brukes litt til video og bilde-redigering, samt litt programmering.

Ønsker å sette inn min 2GB rask ram (bør man gå for enda mer eller er 2 nok?). En kjapp HD (om det blir raptor eller bare en høy-ytelse 7200 sak vet jeg ikke ennå).

Det er også viktig at den er støysvak.. har derfor valgt et Lian Li 6070B Scand kabinett som skal være bra til det.

Når det gjelder overklokking: Er som nevt ikke erfaren på det området, og det behøver ikke være det HK man kan tyne mest ut av, det må primært være stabilt. Men litt overklokking må det tillate, og tillate uten problemer og mye styr.

Så håper dette hjelper litt mer på hva slags anbefalinger dere kan gi.

Tusen takk igjen.

:thumbup:

Endret av pax1
Lenke til kommentar
........... brukerenes egne og ærlige meninger om datakomponenter, og gjerne sammenligninger.

7103468[/snapback]

Netopp her det går galt for mange!

Hvis man ikke har peiling selv, kan det være uhyggeligt vanskeligt å bedømme, om en anbefaling er ærlig eller ikke.

Dette gelder også med alt annet end data - ute i det virkelige liv!

Står jo i forum-reglerne, at man ikke tolererer bastante uttalelser (skal dokumenteres)!

En liten del av os vett hva 'oysfarg' står for - men langt fra alle der leser her.

Edit\ @trådstarter Hvis du vil drive med videoredigering, vil du nok fort oppleve, at 1 stk PCI-slot er for lite.

God lyd er vigtigt og kanske du får lyst til å overføre familiens VHS-video opptakk til et digitalt medie. :innocent:

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Kimmer: Her har du dokumentasjonen din

7103778[/snapback]

Takker for linkerne :thumbup:

(dem ku du jo passende poste i denne tråden også?) :hrm:

Til trods for at jeg bruker ca 2 timer hver dag på å lese nyheter fra data-verdenen - har jeg ikke støt på nogen indikationer der tyder på, at vanlig PCI sku være på vei ut - sån lige med første.

@ OldMan Les min post igen (og quoten jeg svarer på)!

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Vil legge til at jeg "støtter" Kimmer. Ofrer 30MHz ekstra overklokk på NB over 2 ekstra PCI slots any day. P5W DH er ikke noe "møkkakort", det er sikkert å visst. Kanskje ikke akkurat toppkortet til overklokking (selv om de fleste klarer 400MHz på NB), men til gjengjeld har det mange andre funksjoner som er greie å ha. 3 PCI slots er ikke verst på et hovedkort som også støtter skikkelig CrossFire.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...