Colin Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det noen som vet hvor mye dette faktisk booster? Jeg har en skjerm med dette, en syncmaster 940bf, som er listet med 2ms responstid. Det som derimot har vært et problem, er at den har hatt et etterslep når det er snakk om store kontraster, slik at det har faktisk vært noe irriterende bilde til tider. Men når jeg slår av RTA (se topic navn), så forsvinner dette etterslepet. Jeg lurer jo selvsagt på om det kan være noe galt med RTA chip'en i min skjerm, men har også lest at andre har opplevd dette, men flertallet som omtaler dette nevner ikke noe om dette i det hele tatt. Noen innspill? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Tok et raskt søk på Google, og fant denne posten på et dansk forum: http://www.bfgeeks.dk/?page=forum&s=read&threadid=9665 Dersom dette er pga. overdrive effekten forstår jeg problemet. Hvis jeg har forstått måten diverse overdrive-teknikker fungerer på (Samsung RTA = en form for overdrive), reduserer man responstiden i grånyanser betraktelig ved å øke spenningen et lite øyeblikk for å skape en hurtigere respons (turbo). Derimot hjelper ikke dette på store kontraster, fordi spenningen allerede er høy. Du kan jo høre rundt med andre, men saken er at ikke alle er like kritiske eller følsomme for ettersleng og liknende, og at effekten vil variere fra spill til spill. Har du forsøkt LocoRoco på PSP enda? EDIT: Legger ved en liten snipp fra en test rundt om et år siden. Samsung sin overdrive teknikk (som ble brukt på skjermen i linken nedenfor) ble sammenliknet med en 25ms LCD skjerm. http://www.behardware.com/articles/567-2/c...-24-pouces.html EDIT2: 2 poster? Svarte kun på denne. Endret 19. oktober 2006 av Boye Lenke til kommentar
Colin Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Vel, jeg ringte komplett i dag, og de mener det må være noe galt med skjermen, så jeg fikk nummer til Infocare (som tar swap osv for blant andre Samsung) for å bytte ut eller reparere. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Konge! Si gjerne ifra når du får skjermen tilbake om det er bedre Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ble den nye skjermen bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå