Gå til innhold

Trenger et bra DDR-RAM hovedkort

avtrekkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg kan anbefale Abit KR7 (RAID hvis du vil)

Det kommer i slutten av denne måneden eller i begynnelsen av neste. Jeg skal kjøpe meg maskin om 2-3 måneder og det er trolig dette hovedkortet jeg skal ha. Resultater testet med en prototype viser at der kommer til å bli det så å si beste hovedkortet for DDR ram og AMD (Socket A) prosessorer. Det vil ha Via KT266A chipsettet og det er blitt forbedret godt siden KT266. Men jeg tror ikke det vil ha støtte for Maxtors ATA 133 eller bigdrive. Dette er vel noe som kommer litt etterpå, men siden hovedkortet ikke er ute enda så kan man jo håpe at også ATA 133 kommer med. Dette er noe som styres av North bridge tror jeg og denne brikken på KR7 skal være den samme som den som er på KG7(eller er det south bridge). Hvis du ikke kan vente så er vel Abits KG7 tingen nå.

Lenke til kommentar

Har testa Abit kg7 en stund nå og er veldig fornøyd med det... Anbefaller det på det varmeste hvis du ikke er hypp på å vente på feks at det blir lansert kort med feks sis735, nforce eller kt266a. Virker som dette er chipsett som blir raskere en amd 760, men kortet er veldig stabilt, raskt og har en drøss med kule ting å leke med i bios. er dessuten veldig overklokkbart;-)

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg venta med å kjøpe til deg kom skikkelig hovedkort med VIA KT266A chipsettet. Men hvis du absolutt trenger en PC med TBird og DDR RAM nå, så anbefaler jeg ABit KG7. Og ikke kjøp RAID versjonen hvis du aldri har planer om å bruke det. RAID-kontrolleren kan i spesielle tilfeller lage surr for deg da det gjelder IRQ'er.

Lenke til kommentar

Har forresten et abit kt7-raid nå :wink: Kjører 2x20gb glimrende... (hadde et lite problem en gang jeg prøvde å installere linux, som ikke oppdaga at jeg hadde raid... så den begynte å formatere den ene av de to, og dermed var ALL data tapt)

Tenkte jeg skulle vente å se på athlon XP 1500 muligens... Har ikke sånn enorm hast, kjører en duron 650 @ 950 nå... så det går greit... :smile: Ser ut til at det blir et abit kort med via 266a chipset ja...

Lenke til kommentar

Jeg får 20 SiS735 ECS K7S5A (Elitegroup) fra Tyskland disse dager, pris blir 900kr. Du kan lese FAQ's om det her.

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultim...ic&f=4&t=000697

Må hentes i Oslo.

Det er et bra kort, men er enig at det kommer mye spennende utover. Jeg vil kunne skaffe hovedkort før det kommer til Norge... (ofte lenge før)

[ Denne Melding var redigert av: drvcd på 2001-10-13 15:41 ]

Lenke til kommentar

Er vel riktig det. Forskjellen er kanskje at jeg har de, pcmax ikke. Men det er sikkert alltid lurt å kjøpe fra etablert webshop. Jeg sender heller ikke,men de som vil kan hente i Oslo for ca 900kr. Har noen igjen.

[ Denne Melding var redigert av: drvcd på 2001-10-13 15:41 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette kortet kan kjøpes på k2.no.

SOLTEK SL-75DRV Soltek VIA KT266 Socket A

ATA/100 4X AGP Pro DDR God tilgang 1583,-

Markeds raskeste DDR Socket A hovedkort!

VIA VT8366 + VT8233 chipset

FSB 266/200 MHz

Supports DDR/SDRAM @ 266/200 MHz

Supports Ultra ATA 100/66/33

Multiplier Setting

BIOS FSB Setting

RedStorm Overclocking

SmartDoc. AntiBurning Shield

John

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...