psyco Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 hvordan kan jeg få mere ut av min kjære gamle trofaste intel pentium 200MhZ har nå satt opp fs hastigheten på max og skrudd opp fra 2,5v til 3,2v og den kjører nå stabilt på 291MhZ og tempen ligger stabilt på 35-37C altsåå den vil ha mere..... :smile: tips motas me glede!!!! M.V.H. Psyco Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Med 200@291MHz tror jeg du må si deg fornøyd. Du kan jo evt. sjekke ut om hovedkortet støtter K6-2 380 eller nyere og se om du finner tak i en brukt sånn. Hvis du klarer det, skal nok 400MHz (6x66MHz)være innen rekkevidde. Det gjør du ved å sette multiplieren til 2x. K6-2 380 og nyere "om-tolker" multiplieren som 6x pga kompatibilitet med gamle hovedkort. Dersom du er heldig kan du øke FSB'en til 75 - 83 MHz og oppnå hele 450 - 500MHz med god kjøling og høy CPU-spenning. Men ikke regn med 500MHz på en K6-2 380.. De er ikke så overklokkingsvenlige. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 quote: > har nå satt opp fs hastigheten på max < Hva er eksakt din 'max' ? Størst %-vis effekt får man ved å øke fsb - d.v.s. å senke fsb til fordel for øket cpu-klokke er ikke å anbefale. Som 'Simen1' sier, kan du oppnå 83 MHz på kortet ( LX-chipsett ?), er det bra. Lenke til kommentar
psyco Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 har 83 mhz på fsb nå, og det enest som er igjen av jumpere er den til og besteme type cpu. den står der hvor den orginalt sto, har ikke fløtt den da jeg ikke vet om det går ann,er en mmx cpu jeg har..... M.V.H. psyco Lenke til kommentar
corcky Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Pentium MMX cpuer er desverre multiplier låst. DVS at du ikke kan oc noe mer med det hk du har. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Pentium MMX er ikke multiplier-låst. Låsen kom først med Pentium II og Celeron. Prosessoren din går tydligvis på 3,5x83,33 = 291MHz. Hvis multiplieren står som den sto orginalt så er CPU'en en Pentium MMX 233. Hvis du har et ATX-kabinett så kan du jo vurdere å oppgradere hovedkort, prosessor og ram. Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Eller stappe hele driten i fryseren og se hvor langtr du kommer før den tar kvelden... PS. Skriv hvordan det gikk hvis du prøver. Ellers så tror jeg at det er på tide med ny PC... :razz: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Det ville jo vært genialt da, PCen i fryseren! [ Denne Melding var redigert av: Eskil87 på 2002-11-07 14:06 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 14:02, skrev Eskil87:Det ville jo vært genialt da, PCen i fryseren! Hva er så smart ved det da? Han har jo tydligvis ikke høyere valg av hverken multiplier eller FSB. PC'n kan bli så kald den bare vil, men den går ikke fortere av den grunn. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Selv om det i dette tilfelle kanskje ikke ville ha den helt store innvirkningen på ytelsen å putte den i pcen, er det feil å si at den ikke blir noe bedre av det. Termisk motstand blir senket når man kjøler ned komponentene, og de vil derfor virke 'kjappere' av seg selv, uten noen form for overklokking. Lenke til kommentar
psyco Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 takker for mange svar, trur egentlig bere jeg tar og kjøper meg en ny pc je..... men men det er det me penger da, men me ny pc mere tid hjemme me den en ut på byn og sløse..... :smile: noen goe forslag på hvordan jeg kan kvellen på en ærefull måte etter så mange timer og slit...... M.V.H. Psyco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå