Vonbo Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei.. Prøvde å bruke OnMouseOver og OnMouseOut for så å validere med XHTML strict som gir følgende feilmelding: there is no attribute "onMouseOver". Ja, jeg vet.. lower case i XHTML. Men da funker ikke funksjonen lenger! Hva må til for at menyknappen skal skifte farge ved mouseover uten js-funksjonen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 du kan bruke CSS til dette.. Ta deg en tur innom htmldog.com, om du ikker er kjent med CSS Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Jeg foreslår at du bruker CSS til dette. Men hvis du absolutt må bruke JavaScript til det, må du lage en event handler som gjør det for deg i stedet. function addLoadEvent(func) { var oldonload = window.onload; if (typeof window.onload != 'function') { window.onload = func; } else { window.onload = function() { if (oldonload) { oldonload(); } func(); } } } Deretter kan du skrive en funksjon som gjør det du vil gjøre, som bruker de eventene du har satt opp i posten din. Det eneste du gjør da, er at du kaller på funksjonen til slutt i javascriptet ditt, med addLoadEvent(enEllerAnnenFunksjon); Endret 19. oktober 2006 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jesper, selv om du har 5 javascriptbøker, så er dette fortsatt utrolig bloat, at du ikke burde gi han koden Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 addLoadEvent() er uansett en nyttig funksjon å ha til andre event-saker Jeg foreslo jo CSS først uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå