PatSharpX Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Ja dere ser topic. Kjøper dere fortsatt vinyl? Hvis ja, hva er det dere hører på? Selv fikk jeg opp øynene for vinyl for ikke lenge siden. Det var da jeg skulle bære opp noen bilder fra kjelleren til bestefaren min. Da kom jeg over en platespille jeg kunne få. Da jeg kom hjem sjekket jeg litt rund og fant ut at den var veldig god. Har ikke så mange vinyler nå høydepunktene er nok: Pink Floyd - Dark Side of the Moon og Wish You Were Here Og Deep Purpel - Perfect Stranger, Black Sabbath - Greatest Hits og noe annet. Skal også kjøpe med noe Trance/dance vinyler. Syns det fungerer bedre enn på CD. Endret 18. oktober 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hører på 70 talls rock, noe punk og black metal på vinyl. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Kjøper ikke vinyl, men det hender at jeg eller pappa setter på noen av godbitene i samlingen hans. Da går det i prog rock og heavy metal fra 70-tallet. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jepp. Det er noe helt annet med lp enn det er med cder, en helt annen stemning. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Kjøper en og annen LP, men har ikke budsjett til å få samlingen slik jeg vil Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Bra at folk hører på LP fortsatt. Jeg finner ikke noe butikk som selger det så jeg må kjøpe alt brukt.... Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ja, jeg hører en del på vinyl. Samlingen består stort sett av klassiske rockeplater fra 70-tallet.. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Dessverre ikke, har ikke platespiller Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Bra at folk hører på LP fortsatt.Jeg finner ikke noe butikk som selger det så jeg må kjøpe alt brukt.... 7105452[/snapback] Tiger i Oslo selger nytt. Og Rock & Roll rett ved har masse brukte. Endret 19. oktober 2006 av kaiern Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Tiger i Oslo selger nytt. Og Rock & Roll rett ved har masse brukte. 7105782[/snapback] Hvor ligger Tiger? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Kjører Pink Floyd-platene til fattern og noen greier jeg har kjøpt sjøl. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Tiger i Oslo selger nytt. Og Rock & Roll rett ved har masse brukte. 7105782[/snapback] Hvor ligger Tiger? 7105794[/snapback] Du finner adressen her: http://www.tigernet.no/ Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ny vinyl kan du få her på denne siden, har bare gode erfaringer med dem. Ser også at ginza.no har begynt å selge vinyl igjen, det er år og dag siden jeg har handlet noe av dem. Siste LPer er Mars Volta.Gilmour og PF - dsotm. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Kjøper vinyl men hører ikke på det. Samler Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Kjøper vinyl nå og da, men nå har platespillern vår tatt kvelden og pappa kommer aldri så langt som at han orker å få den fiksa Koser meg med alt fra Knutsen (og Ludvigsen) til Dire Straits og div. soundtrack. Samt The Beatles. Komplett platesamling er Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg både samler og bruker vinyl. Kjøper kanskje to - tre cder i året, og 100+ LP plater. Dessverre så er det en nokså dyr hobby. Ga f.eks 1300,- for ei skive forrige måned, men sett i forhold til andre fritidssysler så er det kanskje ikke så ille Jeg liker førsteutgaver og spesielle pressinger, men ser ingen grunn til å behandle skivene som frimerker. Vinyl tåler å bli brukt! Det er bare å sørge for at spiller og stift er i orden. Forresten trivelig å se at vinyl har en oppblomstringsperiode. Jeg vokste jo opp i en tid da det ikke fantes cd i butikken, så for meg er det relativt naturlig, men at mange fra den "yngre garde" trives med LP formatet synes jeg bare understreker hvor god LP opplevelsen kan være. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg liker førsteutgaver og spesielle pressinger, men ser ingen grunn til å behandle skivene som frimerker. Vinyl tåler å bli brukt! Det er bare å sørge for at spiller og stift er i orden. 7109268[/snapback] Ja det er morro det. Faren til en venn av meg har Pink Floyd - Dark Side of the Moon på firstcut vinyl eller noe. Og på platespilleren hans til ca 45k så låter det uttrolig! Lenke til kommentar
Thend Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Er det noen som vet hvor mange av dagens cd-utgivelser som også kommer på vinyl? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 De aller fleste metallbandene lager ihvertfall ofte LPversjoner av utgivelsene sine. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Syns det er fin lyd i dem, så ja jeg kjøper og hører på LP. Desutten er picture discene pene, så er fint å "pynte" med dem:P Særlig coveret på creeping death og harwester coverne av Metallica:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå