anerz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) For 2 uker siden startet den bærbare pcen min (dell inspiron 6000) og bli overfølsom. Tåler ikke at jeg har den feks på fanget, skjermen blir da svart. Har jeg den på et rett underlag, men har håndflaten på på pcen mens jeg skriver på tastaturet så blir skjermen svart. Beveger jeg på strømpluggen bak så blir skjermen svart, blir det ved normalt trykk på pcen selv om strømmen ikke står i også. Må ha blitt noe dårlig kontakt ett eller annet sted. Ikke sølt noe på pc, mistet den i gulvet eller andre ting som kan ha skadet den. Noen som har opplevd det samme? Får vel sende den inn til dell, bør jo være noe som dekkes av garantien. Endret 24. oktober 2006 av anerz Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Er nok kontakt-problemer ja. Har selv repartert en del bærbare i min tid, og i mange tilfeller var det en løs ZIF-kabel (som går fra hovedkortet til skjermen). Dekkes det ikke av garantien, så har du fremdeles reklamasjonsretten. Den er 5 år for bærbare datamaskiner. Lenke til kommentar
anerz Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 sendte forespørsel til dell teknisk support. Fikk en mail med linker til forklaring på hvordan en skulle gå frem for å ta av tastaturet for å sjekke lcd kabelen. Skjermen fungerte ok etter at dekslet som skjuler skruene til var fjernet og ledningene hadde fått litt bevegelse. Men valgte og ta av tastatur for å sjekke lcd ledningen og om den satt som den skulle. Fungerer utmerket nå. Synes det var merkelig at jeg fikk forklaring på hvordan jeg skulle skru opp pcen selv av dell. Men dell sparer vel penger totalt sett på å forlare hvordan man kan fikse enkle ting istedet for å ta den inn på et verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå