Taurus-79 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Litt vanskelig å forklare hva jeg lurer på men jeg prøver. Merka i dag at det var litt varmt ved høyre beinet (gassbeient) i dekselet under girspaken. Der hvor beinet naturlig treffer når man kjører. Kan det bare være varme fra girkassa. Kjører en Passat TDI 99.mod. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Med mindre det er ekstremt varmt, ville jeg ikke bekymret meg over dette. Det er nok bare en kombinasjon av varme fra motor, eksos osv. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Karnsje et dumt spørsmål men jeg spør alikevell, du har ikke varmeapparatet på defrost + fotvarme innstillingen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Girkassa blir vel ikke spesielt varm under kjøring (men mindre det er automat og du trekker noe tungt etter bilen....)? Er det varmt hele tiden? Eller kommer det og går avhengig av belastning, hastighet etc.? Kle deg godt og kjør en tur med all varme i bilen slått av (laveste temp på klima dersom du har det, eller alt på blått. Dersom det blir svært varmt der fortsatt, kan du anta at kilden er foran torpedoveggen. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 En girkasse som har litt for lite olje og som i tillegg blir kjørt litt hardt,kan bli litt varm. Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Men er ikke motoren i nyere passat tverrstilt? Har mer troa på fotvarme eller varmekanaler til baksetene. På mange biler går disse ved siden av girkassetunellen *edit: tdi motoren står ikke tverrstilt fant jeg ut Endret 19. oktober 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er nok bare den siste Passaten (2005(?)->)som har tverrstilt motor. De eldre har motoren på langs, dette gjelder både bensin- og dieselmodeller. Lenke til kommentar
Taurus-79 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Det er ikke veldig varmt, kjører med CLimatronic på 21grader Auto. Skal prøve å kjøre med alt på Low neste gang. Lurer litt på dårlig lite girolje sjøl også. Girkassa (manuel) er treig når bilen har stått over natta. Vansklig å få i 2.gir fra 1. Endret 19. oktober 2006 av Taurus-79 Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det er nok bare den siste Passaten (2005(?)->)som har tverrstilt motor. De eldre har motoren på langs, dette gjelder både bensin- og dieselmodeller. 7104731[/snapback] Feil..Alle passater fra 88 og nyere har samme motoroppsett som golfen. De er nesten identiske under panseret, dvs tverrstilt motor. Hvis det er ekstremt varmt ved torpedoveggen så kan det være varmeskjoldet mellom torpedoveggen og eksosen som er ødelagt/manglende. Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Beinet1: bilde av en 99mod passat 1,9 tdi. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Beinet1: bilde av en 99mod passat 1,9 tdi. 7110577[/snapback] Da har den blitt snudd igjenn. På min passat 94 er den tverrstilt og den er slik på 88-96 modellene Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Beinet1: bilde av en 99mod passat 1,9 tdi. 7110577[/snapback] Da har den blitt snudd igjenn. På min passat 94 er den tverrstilt og den er slik på 88-96 modellene 7110706[/snapback] Riktig. Bare 3B/3BG modellene som hadde den sære løsningen med langsstilt motor. Lenke til kommentar
Taurus-79 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Jeg kjørte med Climaen på low her om dagen. Da blei det ikke varmt. Da er det vel ikke noe å tenke på. Har hatt en del tull med den bilen etter jeg kjøpten, men det meste kommer av dårlig vedlikehold og slurv. Manglende skruer,deksler, festerklemmer, helt nedslitte klosser og skiver bak, deffekt stag foran osv. Kjøpte bilen i juli. Har retta opp alt det jeg har finni til nå men håper ting går en stund nå for å si det sånn... Føler at jeg alltid sitter med et øre etter ulyder og andre uregelmessigheter. Endret 21. oktober 2006 av Taurus-79 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg kjørte med Climaen på low her om dagen. Da blei det ikke varmt. Da er det vel ikke noe å tenke på. Har hatt en del tull med den bilen etter jeg kjøpten, men det meste kommer av dårlig vedlikehold og slurv. Manglende skruer,deksler, festerklemmer, helt nedslitte klosser og skiver bak, deffekt stag foran osv. Kjøpte bilen i juli. Har retta opp alt det jeg har finni til nå men håper ting går en stund nå for å si det sånn... Føler at jeg alltid sitter med et øre etter ulyder og andre uregelmessigheter. 7121997[/snapback] Vet akkurat åssen det der er. Hadde en Omega A som det konstant var noe galt med,hadde ikke før byttet en del før noe annet røyk rett etterpå. Det absolutte værste tilfelle av en bil jeg noen sinne har vært i besittelse av. Uansett,da var det nok bare klima annlegget ditt som var årsaken til varmegangen,så da har du et problem mindre. Topp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå