Gå til innhold

Vurderer å kjøpe speilrefleks...

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har lurt litt på å kjøpe meg et digitalt speilrefleks om ikke så alt for lang tid. Jeg har ingen hast med å kjøpe, så dersom det ligger noe i luften i nærmeste fremtid så kan jeg alltids vente.

Jeg har sett litt på Nikon D50. Jeg ser at man får dem i kit med en 18-55 linse til mellom 5 og 5500,-. Jeg snakket med en som har en D50 og han rådet meg til å kjøpe kun huset siden disse kitene hadde et objektiv med dårlig zoom. Akkurat den zoomen bryr jeg meg lite om. Jeg har ikke brukt zoomen på det kompaktkameraet jeg har i dag annet enn til makro. Men er det andre grunner til å styre unna kitet? Jeg er ingen proff fotograf, og kommer nok kun til å bruke det til ganske enkel fotografering.

Canon har jo 350D, men jeg for min del liker ikke helt Canon. Jeg vet ikke hva som gjør det, men det er noe jeg ikke liker, pluss at jeg har Nikon i dag, så da blir det ikke så mye nytt å sette seg inn i mtp. menyer.

Er det andre kameraer i denne prisklassen som er verdt å kikke på også? Kommer det oppgraderinger fra Nikon i nærmeste fremtid? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rykter om en oppfølger til D50 en gang etter jul, men det er kanskje litt lenge å vente på noe som ikke er offisielt bekreftet.

Jeg tror D50 med kit-linsa vil være et godt kjøp som gir mye kvalitet for pengene. 18-55mm er ikke verdens beste objektiv, men så koster det ikke så mye heller. Finner du ut at du vil ha noe bedre senere kan du alltids kjøpe et objektiv til.

Lenke til kommentar
Det er rykter om en oppfølger til D50 en gang etter jul, men det er kanskje litt lenge å vente på noe som ikke er offisielt bekreftet.

Jeg tror D50 med kit-linsa vil være et godt kjøp som gir mye kvalitet for pengene. 18-55mm er ikke verdens beste objektiv, men så koster det ikke så mye heller. Finner du ut at du vil ha noe bedre senere kan du alltids kjøpe et objektiv til.

Dessuten er det ikke så galt optisk, det er først og fremst mekanisk at det ikke er veldig bra...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...