Airborne Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja etter noen år med en D-Link 604 ruter, begynner problemene å dukke opp. noen med måneders mellomrom til dagers mellomrom, men i dag har det vært store problemer. Tidlig idag stopped internetten å svare noen sekunder. og kom like bra tilbake. Jeg trudde at dette var ett engangstilfelle fra telenor igjen. Men utover kvelden begynte det å skje oftere. fra 30minutter til 2minutters mellomrom. Da jeg jobbet med litt hjemmesider og lastet opp etter forandringer på siden. tok jeg oppdater (f5), i blant skjedde det ikkeno. og noen ganger måtte jeg restarte browseren flere ganger før jeg fikk sett resultatet på websiden. (slet med å i det hele tatt laste siden). Etterhvert ble jeg så lei at jeg slo av pcen og restartet ruteren. Men til min store forbauselse kommer jeg ikke inn på wizard siden. (192.168.0.1) jeg kobler ut strømmen og resetter flere ganger, men nei her er det ikke noe liv. Så jeg kobler ut alt og gir opp en liten stund. når jeg så og si kobler den inn strøm og alle kabler 10min senere kommer jeg inn på wizard siden. men må restarte wizarden noen ganger pga tidsavbrudd. Er dette et tegn på at jeg bør gå til innkjøp av en ny router? Denne jeg har nå er en D-Link 604 4porter. ingen wlan. Og har dere forslag til en god router, ikke for dyr ettersom den går på min mor's regning. eller skal jeg gå å spørre i webshop forumet? -Kristoffer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Mulig feilsøking: Legge inn ny firmware i router Måle spenning fra strømforsyningen med et multimeter. Jeg liker å anbefale Linksys WRT54GL som koster litt over 500 pluss frakt. Du kan sikkert få noe annet 'el cheapo' til 3-400 på elkjøp. Lenke til kommentar
salah Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja, du bør vurdere ny en, routerne fra D-Link, særlig DI-6x4 varer ikke lenge. Du kan få en billig en for rundt 300 kr som passer til ditt bruk. Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 oppsettet våres er, internett--->modem-->router---> switch på våres nettverk har vi 6pcer og 2 playstations. Så routeren må tåle hard online spilling fra mange av maskinene. takler Linksys WRT54GL dette bra? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 oppsettet våres er, internett--->modem-->router---> switch på våres nettverk har vi 6pcer og 2 playstations. Så routeren må tåle hard online spilling fra mange av maskinene. takler Linksys WRT54GL dette bra? 7100287[/snapback] Den tåler mye last og hastighet i forhold til mange jallaroutere. Har selv en WRT54GS som er nesten identisk med GL. Den tåler greit ADSL2+ og bittorrent (har Hyperwrt firmware: http://www.thibor.co.uk/). Ønsker du å bruke mere penger på router så er D-link DGL-4300 med gamefuel en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå