Brian Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 hei har nettopp fått tak i Just Cause, og skulle prøve å spille det. Satte all grafikken på fullt og 1280x1024 oppløsning. Men føler at alt går treigere enn normalt, hakker ikke, men alt går saktere på en måte. Bøyer jeg kameravinkelen mer mot bakken slik at mindre av horisonten vises, så går det kjappere. Føles liksom litt som om alt går litt i slow motion uten at det hakker, bare går treigt. Er skjermkortet skyld i dette? Eller er det noe annet? har forresten et ATI X800XL LINK Lenke til kommentar
Changis Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 tror nok grafikkortet sliter litt jah.. maa du absolutt ha alt paa max da? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 tror nok grafikkortet sliter litt jah.. maa du absolutt ha alt paa max da? 7101618[/snapback] jepp, hvis ikke føler jeg at jeg ikke får utnytta spillet fullt ut. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er alltid en vanskelig balansegang å vite når et komponent bør oppgraderes. Isolert sett så finnes det jo bedre alternativer i dag enn X800XL, som jo var et varp i forhold til prisen da det var moderne. Men ser vi PC'en din i sammenheng, så er jo forsåvidt prosessoren i ferd med å bli akterutseilt også, selv om du har overklokket den litt. I dag er det jo dobbeltkjerne som gjelder, og for den seriøse gamer så blir dette et must. AI og fysikk (physics) vil i stor grad benytte seg av den ekstra kjernen, vi ser endatil at kvadruppelkjerne er på vei. Spør du meg så er komponentene dine godt avbalansert i forhold til hverandre. Bit heller i det sure eplet og skru AF ned til 8x, AA ned til 2x, og sett detaljnivå på medium/high. Sett pengene du sparer på "ny PC"-konto, eller gjør noe med den tragiske 28"-TV'en din i hjemmekino-oppsettet ditt. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er alltid en vanskelig balansegang å vite når et komponent bør oppgraderes. Isolert sett så finnes det jo bedre alternativer i dag enn X800XL, som jo var et varp i forhold til prisen da det var moderne. Men ser vi PC'en din i sammenheng, så er jo forsåvidt prosessoren i ferd med å bli akterutseilt også, selv om du har overklokket den litt. I dag er det jo dobbeltkjerne som gjelder, og for den seriøse gamer så blir dette et must. AI og fysikk (physics) vil i stor grad benytte seg av den ekstra kjernen, vi ser endatil at kvadruppelkjerne er på vei. Spør du meg så er komponentene dine godt avbalansert i forhold til hverandre. Bit heller i det sure eplet og skru AF ned til 8x, AA ned til 2x, og sett detaljnivå på medium/high. Sett pengene du sparer på "ny PC"-konto, eller gjør noe med den tragiske 28"-TV'en din i hjemmekino-oppsettet ditt. 7102460[/snapback] ja, har tenkt på å bytte cpu'n også. Men jeg spiler mye nye spill så jeg må ha en kjapp pc. Tenkte å kjøpe en tokjerne opteron og kanje et x1900xt eller hva det heter. Vil ikke det funke bedre da? heheh, veit tv'n e dårlig skal få en ny 28" LCD senere. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 tenkte ram ganske fort jeg men kanskje dte ike er det alikvel hvordan CPU har du? Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 ja, har tenkt på å bytte cpu'n også. Men jeg spiler mye nye spill så jeg må ha en kjapp pc. Tenkte å kjøpe en tokjerne opteron og kanje et x1900xt eller hva det heter. Vil ikke det funke bedre da? 7105142[/snapback] Med mindre du klokker er det ikke vits i å kjøpe en opteron, sats heller på en X2. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) ja, har tenkt på å bytte cpu'n også. Men jeg spiler mye nye spill så jeg må ha en kjapp pc. Tenkte å kjøpe en tokjerne opteron og kanje et x1900xt eller hva det heter. Vil ikke det funke bedre da? 7105142[/snapback] Med mindre du klokker er det ikke vits i å kjøpe en opteron, sats heller på en X2. 7105944[/snapback] skal selvfølgelig klokke. har allerede tynt siste skvetten ut av 3200+'n min nå. Så vil ha en som klokker bra, og er bra til spilling. tenkte på denne cpu'en: LINK Og dette skjermkortet: LINK Er dette bra kompnenter? bra til klokking også? Hvordan er hovedkortet mitt i forhold til klokking? har et MSI K8N neo-4 F Endret 19. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Uten at jeg skal hevde å være ekspert så tror jeg GeForce 7900 GTO er en bedre klokker. Men det finnes en egen tråd for det skjermkortet her på forumet. Den CPU'en du har tenkt på, kjenner jeg ikke til. Men ja, hvis du har råd til å oppgradere CPU også, så er det jo grei skuring. Selv har jeg vurdert en GF 7950 GT. Den har samme ytelse som det "forrige" toppkortet 7800 GTX, til en pris på ca. 2700,- Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Uten at jeg skal hevde å være ekspert så tror jeg GeForce 7900 GTO er en bedre klokker. Men det finnes en egen tråd for det skjermkortet her på forumet. Den CPU'en du har tenkt på, kjenner jeg ikke til. Men ja, hvis du har råd til å oppgradere CPU også, så er det jo grei skuring. Selv har jeg vurdert en GF 7950 GT. Den har samme ytelse som det "forrige" toppkortet 7800 GTX, til en pris på ca. 2700,- 7107653[/snapback] har et ganske stramt budsjett, så vil helst ha best ytelse til lavest mulig pris. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Oj visste ikke at Opteron hadde falt ned på X2 prisnivå. Da er det uten tvil et bra alternativ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Oj visste ikke at Opteron hadde falt ned på X2 prisnivå. Da er det uten tvil et bra alternativ 7108680[/snapback] har nettopp vært et lite prisfall på opty'er, så det var derfor jeg tenkte på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå