Gå til innhold

Kjøpe PS2 nå? Dumt?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Hei, lenge siden jeg var innom gamer forumet nå. Dette fordi jeg ikke har spilt noe i de siste årene. Er nå ca 2 år siden jeg solgte min kjære gamle ps2. Nå sitter jeg å vurderer å kjøpe meg en ny til rundt 1000kr. Elkjøp billigste?

 

Har nemlig i det siste tenkt litt på alle de spillene jeg så fram til før, som nå har kommet ut. Disse går jo dessuten også kjempebillig som platinum nå. Samt at det også kommer noen spill jeg gjerne skulle prøvd... Det jeg nå lurer på er hva dere syns? Ville det vært dumt av meg å betale en tusenlapp for en ps2 nå? Dette er hovedgrunnene til at jeg vil ha:

 

- MGS3. Kanskje min alltime favorittserie. Har dog. aldri prøvd mgs3. Dette skal garantert handles hvis det blir ps2.

 

- Final Fantasy! Har klart ut flere av spillene i serien inkludert FFX. FFX2 er jo ute. Samt at oppfølgeren til FFVII og ikke minst FFXII snart kommer.

 

- Pro Evolution Soccer 6. Har spilt og elsket alle spillene i serien helt siden den først kom på ps1.

 

- Gran Turismo 4. Nå i platinum, og jeg har aldri prøvd det...

 

Andre spill som også ser morsomme ut: Gods of War, Resident Evil og nyeste SSX.

 

Er også litt lysten på å prøve PES6 på nett. Hvordan er det med ps2 og nett? Må jeg betale noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morroa varer jo ikke s lenge da? Greit nok at PS2 har spill fra fem år tilbake, men de fleste vil bli uspilte da en trolig vil sikle etter nextgen spill rimelg fort. Ellers er jo God of War og Resident evil verdt en tusing for PS2. Men jeg ville selv sikret meg 360. Om du har over 6000 kan du gå for PS3. Men husk, du har alt minst 1/3 av 360. For det er det den vil koste! I tilleg vil 360en vare i 5år. Det vil ikke PS2 gjøre nå. Investere i Netgen nå sikrer deg MYE morro i 5 år!

Lenke til kommentar

Det er masse bra ute der for PS2 i disse dager.. Om det er i hovedsak de titlene du nevner du vil ha, så kjør i gang og kjøp. Jeg kan anbefale det på det varmeste.

 

mala stikker sikkert innom, han har nylig kjøpt seg en som supplement til sin 360, og slik jeg forstår det er han kanonfornøyd..

 

Mye spilleglede til en liten penge.. :D

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ser også litt på xbox versjonen til 2000kr som er nevnt ovenfor. Den har jo som nevnt en bedre framtid, men samtidig er den jo mye dyrere. Dessuten får man jo ikke med alt hvis man går for den billige utgaven, som jeg syns er mer enn dyr nok. Samt at det eneste X360 spillet som jeg har lyst på er PES6, og det finnes jo også på ps2. Sikkert litt bedre grafisk på X360 men...

 

Koster det noe å koble ps2 til nettet? Noen månedsavgift eller lignende? Eller kan jeg bare koble den til nettet med en standard TP kabel å spille?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Kjøpt meg sjøl ein PS2 tidligere i høst, mye bra spill her ser du. Så var det online opplegget her da som krever registering og at man får tilsendt noe jalla styr i posten, som eg da enda venter på. Fikk ei Demo Disk eg. Hurra for den. Trukke eg har så mye å het epå online delen til PS2 uansett.

Lenke til kommentar

Vet du hva, jeg tittet faktisk på en ps2 selv her forleden. Min er ødelagt, og jeg vil som deg spille de titlene du nevnte. samt alle de andre spillene jeg har.

 

Du gjør er glupt valg hvis du chipper den også ^^,

Tror elkjip skal være det billigste, med 97 og et eller annet + litt i frakt!

 

Kjør på sier jeg!

og forresten, ssx3 er mye bedre enn ssx tour syns nå jeg

Lenke til kommentar

FFXII er lekket ut på internett. Så hvis du ikke klarer å vente til Februar, laster du det kanskje ned. Da trenger du chip for å spille det. Men husk sånt er ulovlig, hvis ikke du selv kjøper spillet.

 

Til dere andre. Kan en kjøpe chip på Elkjøp? Det ante jeg ikke. Og for bare en hundrelapp? :dribble:

Installerer de den også da?

 

En ting til, gjør denne chipen PS2'en sonefri? Eller er det bare for å kunne spille brente spill?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Å kjøpe Ps2 nå anbefaler jeg på det varmeste.

 

på 3 uker har jeg kjøpt 10 spill som jeg har gått glipp av:

 

- Devil May Cry

- Devil May Cry 2

- Devil May Cry 3: Special Edition

- Kingdom Hearts

- Kingdom Hearts 2

- Resident Evil: Outbreak File#1

- Resident Evil: Outbreak File#2

- Obscure

- Shadow of the colossus

- Syphon Filter

 

Og for å nevne andre titler du kan kose deg lenge med:

 

- Metal Gear 2: Sons of Liberty

- Metal Gear 3: Subsistence(Online også)

- Resident Evil 4

- SOCOM 3(kuleste onlinespill på Ps2)

- God of War. Dette er et litt kort spill(ferdig på ca. 6 timer) men det er 6 timer med ren nytelse. Et av fjorårets beste spill.

- Final Fantasy X(stor fan av FF og dette skuffet ikke)

- Final Fantasy X-2(men det gjrode dette:p)

- Gran turismo.

- Pro Evolution 6(onlinedelen er gratis og mange norske som spiller)

 

Og når dte gjelder å få registrert deg online kan du enten registrere deg hos Sony og be dem sende deg disk eller så går du på en enkler nettside, registrerer nicket ditt og så er du koblet til på Central Station Universe

Lenke til kommentar

Tror ikke det vanker noen chip på Elkjøp, men jeg vil heller anbefale å lete etter en PS2 med chip på nettauksjon i stedet. Da kan du spare MYE penger (har sett mange utrolige tilbud der). Chip er heller ikke billig fra hva jeg vet.

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...Nr=1&Catg=11699 - tror dette skulle være noe av det du leter etter. Eller tar jeg feil?

 

Ah, og jeg satt med chippa PS2 her om dagen og spilte piratkopierte spill fra Kina (Final Fantasy XII, og flere andre som ikke er ute her enda). Hva soner og brente spill angår, tror jeg det står i linken over.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Spillchip.com selger chippet PS2 til 2000. Da får du konsollen med en matrix infinity chip ferdig loddet. Jeg slo til på dette tilbudet og er veldig fornøyd. Selv har jeg null lodde-skills så jeg synes det var best å få noen andre til å gjøre det. Men du kan spare litt penger på å lodde selv og det finnes også billigere chipper.

Lenke til kommentar

KJØP KJØP :p

 

Jeg kjøpte meg xbox for 2 uker siden for 900kr. Angrer ikke et sekund.

Har brukt ca 1100kr på 10 spill :dribble:

 

Crimson Skies

Drømmefall

Fable

Forza Motorsport

Halo 2

Jade Empire

Oddworld Stranger's Wrath

Phantasy Star Online

Psychonauts

 

Du kan kjøpe billige spill på nettet fra feks:

HMV His Masters Voice UK

20% avslag fredag og lørdag, rabattkode "SQ1515"

PS2 spill trykk på Special Offers

Game UK

Bacons Bargain UK

Genial Spilltilbuds Side :thumbup:

Ebay.co.uk

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Hei, lenge siden jeg var innom gamer forumet nå. Dette fordi jeg ikke har spilt noe i de siste årene. Er nå ca 2 år siden jeg solgte min kjære gamle ps2. Nå sitter jeg å vurderer å kjøpe meg en ny til rundt 1000kr. Elkjøp billigste?

 

Har nemlig i det siste tenkt litt på alle de spillene jeg så fram til før, som nå har kommet ut. Disse går jo dessuten også kjempebillig som platinum nå. Samt at det også kommer noen spill jeg gjerne skulle prøvd... Det jeg nå lurer på er hva dere syns? Ville det vært dumt av meg å betale en tusenlapp for en ps2 nå? Dette er hovedgrunnene til at jeg vil ha:

 

- MGS3. Kanskje min alltime favorittserie. Har dog. aldri prøvd mgs3. Dette skal garantert handles hvis det blir ps2.

 

- Final Fantasy! Har klart ut flere av spillene i serien inkludert FFX. FFX2 er jo ute. Samt at oppfølgeren til FFVII og ikke minst FFXII snart kommer.

 

- Pro Evolution Soccer 6. Har spilt og elsket alle spillene i serien helt siden den først kom på ps1.

 

- Gran Turismo 4. Nå i platinum, og jeg har aldri prøvd det...

 

Andre spill som også ser morsomme ut: Gods of War, Resident Evil og nyeste SSX.

 

Er også litt lysten på å prøve PES6 på nett. Hvordan er det med ps2 og nett? Må jeg betale noe?

7099263[/snapback]

 

Det er nok ikke så dumt det. Playstation 3 kommer ikke før neste år her i Europa, og det kommer en del bra spill til PS2. Jeg vurdere faktisk å kjøpe PS2 bare på grunn av 2-3 spill.

Lenke til kommentar

Vel, dumt og dumt... trodde jeg hadde sakt til deg at jeg har en jeg skal selge... men det var kanskje en annen jeg nevnte det for... skal selges for rundt 1500,- med ny laser og chip (matrix selvfølgelig)

Det som kan være dumt, er hvis du har kjøpt en ps2 med en annen type chip enn matrix infinity, det er nemlig MYE kloner og dritt ute, spes på qxl har jeg sett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...