Gå til innhold

Overklokking av Duron 750

Dbgi

Anbefalte innlegg

Eg har eit Abit Kt7a hovedkort med duron 750.

Prosessoren er låst. Nå kjører eg den på 7,5x107=805.

Det eg lurte på var om eg kan kjøre denne på 7,5x133 uten å låse opp prosessoren ?

Risikerer eg å øydlegja noko viss eg prøver dette ? Har ikkje lyst til å øydelegja noko.

Har ei Taisol vifte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det med ro...

Det er (nesten) umulig og ødelegge enduron ved og bruke blyant trikset.

Har gjort det 10ganger (mist) og hvis du har gjort noe feil så vil den bare ikke starte.

Det er en finguide på forumet , så bareta det med ro.

Du får det til.

Lenke til kommentar

eg har min duron 750 klokka til 1ghz uten å ha tatt av klokkasperra.

men du må huske å stille det slik inn i BIOSen at du ikke klokker rammen når du gjer dette. trur det står noen likt dette i din BIOS:

Systemclk => hostclk/pci-clk

dette står nedenfor FBS / multiplir tullet i BIOSen.

dette betyr at når du på orginale instillinger tar 100fsb + 33mhz (pci frekvensen) på rammen. når du da klokker fsb`en vil du også klokke rammen.

dette er ikke bra visst du skal klokke fsb`en til 133fsb. rammen vil da bli 166mhz, noe som pc`en din ikke vil takle. derfor må du sette den instillingen BARE på hostclk. når du da stiller fsb`en til 133 går rammen frå orginale 100mhz(BISO default), og opp til 133mhz. prosessoren vil dag få følgende instillinger 7.5*133fsg og rammen vil få 100+33 [33+ fra 100 i prosessor fsb`en]

håper detta gav deg svar. ikke særlig bra forklart, men det er vanskelig å forklare dette vi teskst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...