Nabbkaka Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Har en bærbar og en stasjonær data jeg gjerne skulle hatt internenett på. Har klart å få det på den bærbare via en trådløs router, men får ikke internettet til å funke på den stasjonære. En rask tegning over hvordan ting er koblet sammen: Noen åpenbare feil? Hvordan i granskauen skal jeg gå frem for å få nett på begge maskiner? Endret 18. oktober 2006 av Joyless Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Tegningen er grei den. Du har alså internett på LAN-portene og på trådløstilkoblingen. Sjekk stasjonær PC, nettverkstilkoblinger, lokalt nettverk, egenskaper for TCP/IP og se at den står til automatisk henting av ipadresse (om du ikke har god peiling og fast IP...) Det andre du kan sjekke er å gå inn i nettleseren din og se på verktøy, innstillinger, tilkobling til internett. Sjekk at det ikke er haket av noe under LAN eller ellers (ring aldri = OK). Lenke til kommentar
Nabbkaka Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Tegningen er grei den. Du har alså internett på LAN-portene og på trådløstilkoblingen.Sjekk stasjonær PC, nettverkstilkoblinger, lokalt nettverk, egenskaper for TCP/IP og se at den står til automatisk henting av ipadresse (om du ikke har god peiling og fast IP...) Det andre du kan sjekke er å gå inn i nettleseren din og se på verktøy, innstillinger, tilkobling til internett. Sjekk at det ikke er haket av noe under LAN eller ellers (ring aldri = OK). 7099023[/snapback] Dette hadde jeg oversett. Nå funker alt som det skal. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Flott, da kan du redigere tittelen på innlegget ditt med å skrive [LØST] foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå