Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[LØST]Nettverksproblemer hos nybegynner

Anbefalte innlegg

Har en bærbar og en stasjonær data jeg gjerne skulle hatt internenett på. Har klart å få det på den bærbare via en trådløs router, men får ikke internettet til å funke på den stasjonære.

En rask tegning over hvordan ting er koblet sammen:

utennavnff6.jpg

Noen åpenbare feil? Hvordan i granskauen skal jeg gå frem for å få nett på begge maskiner?

Endret av Joyless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tegningen er grei den. Du har alså internett på LAN-portene og på trådløstilkoblingen.

Sjekk stasjonær PC, nettverkstilkoblinger, lokalt nettverk, egenskaper for TCP/IP og se at den står til automatisk henting av ipadresse (om du ikke har god peiling og fast IP...)

Det andre du kan sjekke er å gå inn i nettleseren din og se på verktøy, innstillinger, tilkobling til internett. Sjekk at det ikke er haket av noe under LAN eller ellers (ring aldri = OK).

Lenke til kommentar
Tegningen er grei den.  Du har alså internett på LAN-portene og på trådløstilkoblingen.

Sjekk stasjonær PC, nettverkstilkoblinger, lokalt nettverk, egenskaper for TCP/IP og se at den står til automatisk henting av ipadresse (om du ikke har god peiling og fast IP...)

Det andre du kan sjekke er å gå inn i nettleseren din og se på verktøy, innstillinger, tilkobling til internett.  Sjekk at det ikke er haket av noe under LAN eller ellers (ring aldri = OK).

7099023[/snapback]

Dette hadde jeg oversett. Nå funker alt som det skal. Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...