Don Juan Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har en ekstern disk, som både har 1 USB kobling, og 2stk Firewire koblinger. Hva skjer om jeg kobler disken til en pc med usb, samtidig som jeg kobler disken opp til en annen pc med firewire? Vil den funke på begge maskinene? Vil disken bli forvirra, og kunne ta skade av dette? Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Tja godt spørsmål, jeg vil regne med at disken ikke kommer opp på den ene pcen. Det kan være du kan ødelegge det externe kabinettet, ikke disken men io kretsene på kabinettet. Jeg ville nok heller delt disken via nettverket. Mvh Brut Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Jepp. Gidder ikke ta sjansen å ødelegge noe. Kjipt om 300gb gikk fløyten. Får heller dele den, evt bare bytte på hvilken pc som skal være kobla til disken. Hvis noen har erfaringer med dette, så er det bare å si ifra selvfølgelig. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 er jo bare å koble den til ene pc-en, høyrklikke, og deling og sikkerhet... og dele den da, og høyreklikke på mine nettverksteder på den andre maskina, og koble til nettverksstasjon. og taste in IP adressa og slikt til dit hvor disken står. F.eks: \\10.12.13.14\f hvis "f" da er bokstaven på disken Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 forresten ville jeg valgt å lad den stå på Firewire, det tar mye mindre system resurser enn USB, og det er kjekt når man bruker maskinen som deler ut disken. Brut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå