Gå til innhold

Asus M2N32-SLI Deluxe Overklokking


Anbefalte innlegg

gjorde du ingen andre ting....?

htlinken er jo ganske høy da, burde ikke den være på rundt 1000?

7394756[/snapback]

Den bør jo være det.

 

Hvis du setter HT multiplier ett hakk ned tror jeg du vil komme lengre. 2805Mhz hørtes ikke så ekstremt mye ut, så jeg tror det er den HT frekvensen som stopper deg. :thumbup:

7394892[/snapback]

 

Har nå prøvd å sette CPU spenningen til 1.6v som da er maks spenning jeg kan ha på mitt hovedkort. Så satte jeg CPU hastigheten til litt over 2.9 GHz, og da kræsjet jeg med en gang. Og HT Link hastigheten var da på ca 1060 MHz tror jeg, hvertfall rundt der.

 

HT Link hastigheten er nå på 1020 MHz mens jeg har CPU hastigheten på 2.8 GHz.

 

Så er ikke sikker på om jeg gjør noe feil eller om det er CPU'en som ikke klarer den hastigheten.

 

EDIT: Fant denne topic'en om samme CPU som jeg har: 4600+ & 4000+ AM2 on stock cooling

 

Og der skriver han b.l.a dette: I dropped that P.O.S. Asus M2N32SLI and installed an Epox board I just recieved. Nothing too Xtreme but as there are no "cheap" AM2 results.

 

Og her viser han at han klarer å få ut 3 GHz på samme CPU som jeg har, så vil tro at det rett og slett er hovedkortet som er årsaken at jeg ikke får den noe serlig høyere enn til 2805 MHz stabilt.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører du HT link på multiplier 4x ?

Hvis du kjører den på 3x prøv heller 2x leste noe i stad om mulige problemer med HT link på oddetall.

7395768[/snapback]

 

Jepp, kjører HT Link Multiplieren på 4x.

 

Men skal teste å sette den på 3x senere, så skal jeg gi tilbake melding på hvordan det gikk.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Kjører du HT link på multiplier 4x ?

Hvis du kjører den på 3x prøv heller 2x leste noe i stad om mulige problemer med HT link på oddetall.

7395768[/snapback]

 

veldig ny når det gjelder dette emnet, men er det slik at pcen går bedre jo lavere htlinken er?

 

har min på 1006,xx

 

har min på 12x eller 11x btw, stille ned?

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Beklager for å bringe denne topic'en opp igjen :p .

 

Men er det noen her som har peiling på hva jeg må sette de diverse instillingene på osv for å mulig kunne få 3 GHz på min CPU med det hovedkortet jeg har?

 

Må helst være noen som har samme hovedkort som må gi meg de eksakte instillingene jeg trenger for å mulig nå 3 GHz.

Lenke til kommentar

Begynn å se hvor langt du klarer stabilt på standard vCore.

Etterhvert øker du med 25Mhz elns på CPU, for å få det stabilt, og kjør alltid minnet på standard eller lavere frekvens, og til slutt har du klart 3Ghz (hvis den klarer det da)

Bare gå sakte fram, og se hvor mye vCore andre har gitt CPU'n sin.

 

Selv måtte jeg gi mitt EVGA 680i SLI litt høyere FSB spenning for at den skulle kjøre på 1800FSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...