Anubizzzz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei. For en dag siden så hjalp jeg en kompis med å sette sammen pcen hans.. Da hadde han kjøpt et nytt hovedkort skjermkort og PSU. Alt gikk jo glimrende sammen som en drøm. Men etter at vi fikk den på, så merket jeg at ytelsen var noe sløv gopr en p4 3.40ghz. Så jeg sjekket tempen på den. Etter en skrekkelig opplevelse så jeg at den lå¨på 78*c på IDLE! Ok. tenkte jeg og dro opp pcen igjen, for å da feilsøke. Ting jeg har gjort. - Tatt av viften renset den ( samme med prosessoren) - Sjekket at viften står riktig i. (4200 rpm) - Sjekket at den henger fast. Det er ikke noe støv elns på den . så det er ikke et problem. Dette er da den samme viften som han har brukt hele tiden. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 noen ting jeg tror det kan være. 1.ikke kjølle pasta. 2.viften siter ikke ordentlig på. 3.viften får ikke strøm. 4.viftene er ødelagt. noen av det jeg sa er gasnke likt, men den var slikt til meg og etter jeg bugde maskinen og det var at viften ikke satt ordentlig på, og festene var ganske ødelagte Lenke til kommentar
Anubizzzz Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Men jeg har jo sjekket det at den henger bra på.. Liksom jeg kan ikke bevege på den når den er festet på. og jeg ser ikke noe grunn til at kjølepasta skal få tempen ned med 40 grader.. Btw.. jeg installerte et CPU temp prog nå. Det er 78 grader IDLE:. og 100grader ved load.. :S Hvordan skal jeg se om viften er ødelagt? Den sviver liksom som den skal. Takk. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 ikke ha den maskinen på sier jeg!!!!! hvis den kjører slik for lenge så går cpu en sund og det vil vi ikke. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hvis CPU er 100 grader og vifte sviver som den skal, er det ewnten null luftgjennomstrømning i kabinettet eller dårlig kontakt. Jeg satser på det siste. Mitt forslag er å montere den på nytt, gjerne legge på litt Arctic silver hvis du har, og se om alle festene fungerer ordentlig. Kjøleribba til CPUen burde også være ganske varm hvis det er godt kontakt der, tenker jeg. du kan jo kjenne etter der og. Lenke til kommentar
noehetje Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 var borti nesten det samme en gang.. da var det selve kjøleblokka som kun så ut den var skikkelig på plass. men i virkeligheten så var den ikke skikkelig i kontakt med selve cpu.. dette oppdaget jeg først da jeg plukket den av og så at kjølepastaen ikke var berørt over hele cpu. var litt kinkiug og få skikkelig på plass den kjøleblokka.... men når den først var på plass fungerte alt som normalt... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Kjølepasta og dårlig kontakt er ganske sikkert problemet. Har du i det hele tatt på kjølepasta? Hvis du ikke har det er jo det ganske u-lurt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå