stud3315 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hei! Jeg har et hovedkort som heter Asus A7S-VM Det støtter FSB 100mhz. I dag stilte jeg opp FSB til 112 og har multiplieren på 11, siden jeg ikke har giddet å tegne på prosessoren enda (Duron 1100). Maskinen kjører flott på 1232mhz nå! Blir jeg lurt eller går det så fort? Eirik [ Denne Melding var redigert av: stud3315 på 2002-11-06 17:06 ] Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 heh, nei du blir ikke lurt :smile: om det er så veldig fort veit jeg ikke, men den er kjappere Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 du er nok ikke blit lurt nei...FSBèn kan stilles, selv på låste CPUer. Men vær obs på at du nå gjør hele systemet raskere = PCI, AGP, HD, RAM osv..Dette KAN føre til ødelagt skjermkort osv..Men ta det rolig, og test systemet før du går videre. FSB=front side bus. Hvilke andre komponenter har du i maskina? Jeg har samme CPU som deg, men får ikke FSB høyere en 110. Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Hvilke andre komponenter har du i maskina? Jeg har samme CPU som deg, men får ikke FSB høyere en 110. Komponentene ser du under! Hvordan klokker man Rammen? OBS! Vi har ikke akkuratt det samme hovedkortet. Mitt heter A7S, ditt A7V Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Det ser ut som det går så fort ja. Du kan jo f.eks hente wcpuid på http://www.h-oda.com og sjekke den virkelige hastigheten der. Hvis du har flere valg av FSB'en og valg av CPU-spenning i bios så kan du sikkert overklokke litt til. Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Simen1 Ja jeg kan kanskje det. Eneste er at jeg synes det var et langt hopp på FSB fra 112 til neste som var 124. Det skal i tilfelle gi meg CPU på 1364! Hva tror dere om viftene som følger med Duron i boxed versjonene? Duger den til 1364Mhz? Og hva bør volten stilles på? MAX? Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå