Quale Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei alle. Jeg trenger definitivt en ny mobiltelefon. Men herre jemini, det er en jungel der ute og jeg klarer ikke å sortere alle inntrykkene med de meget begrensede kunnskapene jeg har. I den anledning vil jeg gjerne ramse opp noen tanker og stille noen spørsmål i hytt og pine og håper at noen med de rette kunnskapene kan hjelpe meg å styre i retning av et godt kjøp. 1. Jeg vil gjerne ha en god mp3 spiller på telefonen. Men finnes det gode og dårlige mp3 spillere eller er en mp3 spiller en mp3 spiller? 2. Sony Ericssons w810i er en populær telefon som jeg liker utseendet på samt at mp3 spilleren (?) sies å være super. Er jeg en sucker hvis jeg kjøper denne telefonen? Er den allerede litt gammel? Finnes det billigere telefoner som gjør alt det den gjør men som ikke er så tungt annonsert? Det har da funnets mp3 spillere på telefoner i åresvis,.. Er walkman konseptet ren reklamehype? Det sies at programpakken på w810i er så bra, at dette er en underholdningstelefon. Kan noen utdype dette nærmere for meg? 3. Sony Ericsson virker relativt overlegen på batterikapasitet. Er batteriteknologien deres like god på levetid i lengden som den er på kapasitet? 3. Er det noen forskjell på robusthet når man sammenligner Nokia med Sony Ericsson? Jeg har en gammel Nokia og den har forsåvidt klart seg gjennom det meste. Jeg er litt engstelig for å risikere å kjøpe en høyteknologisk telefon som slutter å virke fordi det faller en regndråpe på den. 4. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at man sparer en god del penger på å kjøpe en telefon med bindingstid, hvis man nøyer seg med å nedbetale bindingen men bruker et billigere abbonement istedet. Er det vanlig at butikkene selger deg en telefon med bindingstid men uten operatørlås? Hvis de ikke selger deg en telefon uten operatørlås, er det noe problem å fjerne den selv? 5. Er det noen som vet om man kan nedbetale hele bindingstiden med en gang? 6. Hvor er det best å kjøpe en ny mobiltelefon? Jeg bor i oslo. Jeg sjekker stadig prisguider men de domineres ofte av obskure netshopper med tidvis dårlig omtale. Er det noen som rett og slett kan stille med en konkret tips her? Jeg vil selvfølgelig ha mest mulig for pengene og liker også å vite at dersom jeg trenger assistanse, så er selgeren tilgjengelig. På forhånd tusen takk. MVH, Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 1. Jeg vil gjerne ha en god mp3 spiller på telefonen. Men finnes det gode og dårlige mp3 spillere eller er en mp3 spiller en mp3 spiller? Ja, det finnes gode og dårlige MP3-spillere. En mobil uten mye internminne, og ikke støtte for minnekort er en dårlig MP3-spiller uansett hvordan man vrir og vender på det. 2. Sony Ericssons w810i er en populær telefon som jeg liker utseendet på samt at mp3 spilleren (?) sies å være super. Er jeg en sucker hvis jeg kjøper denne telefonen? Er den allerede litt gammel? Finnes det billigere telefoner som gjør alt det den gjør men som ikke er så tungt annonsert? Det har da funnets mp3 spillere på telefoner i åresvis,.. Er walkman konseptet ren reklamehype? Det sies at programpakken på w810i er så bra, at dette er en underholdningstelefon. Kan noen utdype dette nærmere for meg? At den kalles en walkman er vel bare reklamehype, som du kalte det. Men, W810i er en super telefon på alle måter. Jeg synes den er litt utdatert per dags dato, og det er mange som har den. Dog er det er god telefon til mange formål. 3. Sony Ericsson virker relativt overlegen på batterikapasitet. Er batteriteknologien deres like god på levetid i lengden som den er på kapasitet? Hva mener du med det? Jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt, kan du utdype det litt bedre? Synes ikke Sony Ericsson er så overlegen på batterikapasitet jeg. Synes det er mange vel så gode alternativer blandt andre telefoner. 3. Er det noen forskjell på robusthet når man sammenligner Nokia med Sony Ericsson? Jeg har en gammel Nokia og den har forsåvidt klart seg gjennom det meste. Jeg er litt engstelig for å risikere å kjøpe en høyteknologisk telefon som slutter å virke fordi det faller en regndråpe på den. Såååå gale er det vel ikke. Jeg tror ikke det er så veldig stor forksjell i robustheten i forhold mellom Nokia og SE, men jeg tror Nokia tar det lengste steget her. Ellers er jo Samsung ganske så god på robusthet i forhold til alle sine konkurrenter da. 4. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at man sparer en god del penger på å kjøpe en telefon med bindingstid, hvis man nøyer seg med å nedbetale bindingen men bruker et billigere abbonement istedet. Er det vanlig at butikkene selger deg en telefon med bindingstid men uten operatørlås? Hvis de ikke selger deg en telefon uten operatørlås, er det noe problem å fjerne den selv? Du kan fjerne operatørlåsen, ja, men det koster vel noen hundrelapper, hvis jeg ikke tar helt feil. Overlater resten til en som har mer peiling på abonoment og bindingstid og slikt 5. Er det noen som vet om man kan nedbetale hele bindingstiden med en gang? Noen andre kan få æren av å svare på det. 6. Hvor er det best å kjøpe en ny mobiltelefon? Jeg bor i oslo. Jeg sjekker stadig prisguider men de domineres ofte av obskure netshopper med tidvis dårlig omtale. Er det noen som rett og slett kan stille med en konkret tips her? Jeg vil selvfølgelig ha mest mulig for pengene og liker også å vite at dersom jeg trenger assistanse, så er selgeren tilgjengelig. Tror ikke det er så stor forskjell mellom butikker som selger mobiltelefoner eller annet form for utstyr, men nettbutikker er som oftest billigst. På forhånd tusen takk. Versegod. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 3. Sony Ericsson virker relativt overlegen på batterikapasitet. Er batteriteknologien deres like god på levetid i lengden som den er på kapasitet? Ja, vil si at SE er overlegne, ihvertfall i forhold til Nokia som har veldig dårlig batterier! Det spørs også hvilken SE du kjøper, men en W810i har et bra batteri, og ja, dem holder også lenge! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 3. Sony Ericsson virker relativt overlegen på batterikapasitet. Er batteriteknologien deres like god på levetid i lengden som den er på kapasitet? Ja, vil si at SE er overlegne, ihvertfall i forhold til Nokia som har veldig dårlig batterier! Det spørs også hvilken SE du kjøper, men en W810i har et bra batteri, og ja, dem holder også lenge! 7098820[/snapback] Ja, hvis du ser det sånn ja. Lenke til kommentar
Quale Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Takk til tissedam (?) Er det noen som føler seg kallet til å svare på noen av de ubesvarte spørsmålene? Jeg tar også imot forslag til alternativer til w810i med takk, evt. En utdypning av hva man får/ikke får mht denne telefonen. Jeg er også interessert i gode linker hvor jeg evt. Kan lese meg til kunnskapen selv. MVH, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå