Gå til innhold

Hvem har vikeplikt her?


Sharp

Anbefalte innlegg

Syns forøvrig det er litt irriterende med billister som absolutt skal stoppe opp for meg, selv om jeg bremser opp i god tid og viser at jeg vil vente. Vil jo ikke hindre trafikken unødig.  :yes:

7102930[/snapback]

Skjønner hva du mener. Sykler selv til og fra byen hver dag og irriterer meg grønn når det kommer én enslig bil som presterer å stoppe for meg. Dersom den bilen bare hadde kjørt kunne jeg syklet over etter den, såfremt det ikke kommer en flokk med biler.

 

Jeg har den instillingen (når jeg sykler) at bilene ikke har vikeplikt for meg, derfor ser jeg alltid etter løsninger der bilen slipper og stoppe. Men likevel kan det komme én bil, helt alene, som stopper bare for å være grei. Da blir jeg nesten irritert, for hvis bilisten hadde sett i speilet så ville han/hun oppdaget at det ikke kom noen biler bak og det ville vært raskere både for meg og bilisten om han/hun bare hadde kjørt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns forøvrig det er litt irriterende med billister som absolutt skal stoppe opp for meg, selv om jeg bremser opp i god tid og viser at jeg vil vente. Vil jo ikke hindre trafikken unødig.  :yes:

7102930[/snapback]

Skjønner hva du mener. Sykler selv til og fra byen hver dag og irriterer meg grønn når det kommer én enslig bil som presterer å stoppe for meg. Dersom den bilen bare hadde kjørt kunne jeg syklet over etter den, såfremt det ikke kommer en flokk med biler.

 

Jeg har den instillingen (når jeg sykler) at bilene ikke har vikeplikt for meg, derfor ser jeg alltid etter løsninger der bilen slipper og stoppe. Men likevel kan det komme én bil, helt alene, som stopper bare for å være grei. Da blir jeg nesten irritert, for hvis bilisten hadde sett i speilet så ville han/hun oppdaget at det ikke kom noen biler bak og det ville vært raskere både for meg og bilisten om han/hun bare hadde kjørt

7103322[/snapback]

Jeg tror at problemet er at syklister generelt oppfører seg "uforutsigbart" fra bililistenes synspunkt, noen syklister stopper og andre gjør ikke det. Hvis det var mulig å regulere syklistene slik at alle oppførte seg likt og forutsigbart ville det vært lett å få til en smidigere trafikkflyt. Men så lenge realitetene er slik de er, må vi syklister bare leve med at bilene kjører defensivt ovenfor oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...