Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU på 76 grader

Anbefalte innlegg

Har et lite problem på min data... Hver gang jeg skal spille et spill så begynner datamaskinen min å pipe etter en stund, jeg må ut av spillet for at pipingen skal slutte... Deretter kommer en lapp opp på skjermen som advarer med at cpu'en har 76 grader... Hva skyldes dette og hvordan kan det fikses? :hmm::ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om PCen ikke er helt ny ville jeg sjekka om det var mye støv og drit i CPU-kjøleren og eventuelt grave det ut, om du ikke vil gjøre det sjøl kjenner du sikkert noen som har litt peiling som kan gjøre det for deg.

Eller selvfølgelig snakke med de du kjpte den av.

Edit: Velkommen til forumet forresten :thumbup:

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

Morn du, Jeg må si jeg hadde nesten det samme problemet på min datamaskin.

Det som jeg måtte gjøre var og flashe biosen. D.v.s og resette biosen.

Det er lurt og få en som kan det og gjøre det for deg siden du ikke vill gjøre noe feil her;)

på min datamaskin så "skreik" den fordi cpuen var på 86 grader.

men etter jeg hadde flashet biosen, så viste deg seg at cpuen var egentlig 39 grader.

MVH JS

Lenke til kommentar
Har et lite problem på min data... Hver gang jeg skal spille et spill så begynner datamaskinen min å pipe etter en stund, jeg må ut av spillet for at pipingen skal slutte... Deretter kommer en lapp opp på skjermen som advarer med at cpu'en har 76 grader... Hva skyldes dette og hvordan kan det fikses?  :hmm:  :ermm:

7098242[/snapback]

Kunne kanskje vært greit å få vite hvilken CPU det er snakk om her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...