jovaa Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Jah, har ønska meg nytt kabinett lenge da mitt Sunbeamtech er litt i det minste laget synes jeg. Hva skal jeg ha: Pent kabinett, med stort rom innad og genrelt gode løsninger. Pris: Opp til 1500,- Har snust en del på disse to alternativene til Thermaltake. De oppfyller begge mine krav på papiret, men jeg lurer på et par ting. Armor: https://prisguiden.no/product.php?productId=26511 Kandalf: https://prisguiden.no/product.php?productId=26513 - Hva er forskjellen mellom Kandalf og Armor. Er det kun frontløsninga? - Noen som har erfaringer med versjonene med 25 cm vifta i døra? Dette gjelder begge versjonene da døra er samme. - Støynivå på viftene? - Er det mulig å kjøpe til flere HDD fester. Så at Netshop hadde dette: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39216 Begge kabinettene har fått meget gode testresultater og det blir eventuelt et av dem. Så bare gi opp eventuelt mas om Lian Li, for de hadde ingen gode alternativer i prisklassen opp til 1500,- og som kunne tilby størrelse/utvidelsesmuligheter. Si fra hvis jeg tar feil Dessuten: støysvak strømforsyning på 500+ watt er også ønskelig da jeg heller ikke er helt fornøyd med Sunbeamtech sin her... Kan denne være et alternativ? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...KIT02&mcat=c345 Endret 18. oktober 2006 av jovaa Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Den PSUen er noe av det aller beste på markedet, ville definitvit gått for den. TIl kabinett ville jeg sett på Lian Li, som lager mye bedre kabinetter enn thermaltake. Hva med ett slikt: https://prisguiden.no/product.php?productId=37498 Kanskje ikke like flashy design, men mindre støy og bedre kjøling. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) 'Mye bedre'. Hva legger du i det? Vet at Lian Li er kvalitetskabinett, men ser ingen grunn til å kjøre saueflokkmentalitet rundt de. Rart at Thermaltake sine har fått kun skryt da. Og kjølingen til Thermaltake er like bra om ikke bedre, 120mm front og bak, samt 92 mm bak og i taket. I tillegg at man kan få døra med 25 cm 16dB vifte... Dessuten så er Lian Li sitt for lite, rett og slett. Har vurdert det, men ble forkastet. Endret 18. oktober 2006 av jovaa Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Anbefaler Seasonic. Har en 330W S12 og en 600W M12. Kunne ikke blitt mer fornøyd med støynivå, temperatur og stabilitet. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Den er notert Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Mozart kabinettet frister jo også en del. Kan jo bygge ut en liten landsby der inne Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Seasonic har jeg også, og er strålende fornøyd. Problemet er att de er så mye dyrere enn MIST, og MIST er nesten like bra (hva som er best her er vanskelig å avgjøre) men med avtagbare kabler. Angående Lian Li vs. Thermaltake så ser jeg poenget med att det ikke er plass i det kabinettet jeg foreslo, hadde ikke fått med meg att begge dine forslag var Maxi. Billigste Lian Li Maxi koster jo 1800 kr. så det er nok for dyrt. Angående hva som er best, så har jeg sett masse dårlige tester av thermaltake kabinetter. F. eks. alle de som syntes Bigwater var kjempebra, og at det var greit att det ikke ytet like bra som ett fullblods vannkjølingssett, men overså glatt att en stor del av settene lekker. Når f. eks. armor kabionettet har to 92mm vifter mer enn Lian Li, betyr ikke det nødvendigvis att det gir så mye bedre luftgjennomstrømning. spesielt ikke i ett maxi kabinett. Likevel ville jeg vært mer redd for att viftene lagde var billige og støyende, og da tror jeg nok de klarer å flytte lufta litt bedre. Se bare på konklusjonen til Overclocker Cafe, der de roser armor, de nevner ikke støy med ett ord. Ett annet eks. er Mozart HTPC kabinettet som får masse skryt av små websider, men ble slaktet av HjemmePC for støyende vifter. Ingen tvil om att ikke alle tør nevne alle feil. Ser man på brukererfaringer er det få som har noe å sammenligne med, og ikke alle tør innrømme ett dårlig kjøp. Se denne testen av kabinettet jeg foreslo, ingen tvil om att det er topp kvalitet der. Mitt inntrykk av thermaltake er att de bruker billige vifter og materialer, og fokuserer mest på flashy utseende. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Har en haug 120 mm vifter, både MIST og SilenX (eller noe) så de kan alltids byttes ut. Testene du snakker om nevner ikke støy, og det kan jo være en grunn til det. At det ikke er noen Menne: de skal være stille, har lest rundt en god del om disse kabbisene, og også testen av Lian Li. Det er plass, både til hovedkort (montering ut og inn, kabler etc) og harddisker jeg fokuserer på. Lian Li blir for dyrt i den klassen. Og et vannkjølingssett kan ærlig talt ikke dras inn i en kabbisdiskusjon Endret 18. oktober 2006 av jovaa Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har sjølv amor-kabinetet i alu, det overtok fakstsk plassen til Lian-li kabinettet som eg hadde(var også eit godt kab. men lite plass når du vil ha vannkjøling). Amor har god plass, lett å montere i. Byggekvaliteten er god (det skrangler ikkje alt er fast og fint). viftene er ok, skjønt eg bruker bare 2 120mm som er regulert. Men det er 2 ting eg finner tullete med Armor, det er fronten, den er av plastikk og alu "dørene" som er reinspikka fjas. Liker godt lian-li men synest ikkje prisen står i stil med du får. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Da var kabinettet på plass her. Slo til med 25 cm versjonen i aluminium. Meget fornøyd, både med kvalitet, plass (MYE plass!), lydnivå og og kjøleegenskaper. Systemtemp sank med nestemn 8-9 grader, og Core 2 Duo'en sank også betraktelig. Måtte trikse litt med Ninja'en min for å få på plass sidedøra grunnet den sværa 25 cm'ers vifta tok borti CPU kjøleren, men fant en løsning med noen strips Rett og slett et knallkjøp! Hvis du har råd vel og merke for det er dyrt.... Endret 25. oktober 2006 av jovaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå