ullevål Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har et nettverk bestående av en Zyxel Prestige 600 series modem, denne koblet til en stasjonær via en switch. Fra switchen har jeg koblet en aksesspunkt for trådløst nett til en bærbar. Mitt problem: vanskelig å koble til med bærbar, det virker som den står og slurrer med å hente nettverksadresse. Maskina prøver og prøver uten å få adresse. Senere hvis jeg rebooter maskina kan den plustelig få adresse og alt går greit. Noen forslag til innstillinger som løser dette meget irriterende problemet mottas med en stor takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Du kan jo prøve å sette fast IP på den bærbare. Dette gjør du på nettverksinnstillinger, høyreklikk på lokalt nettverk og velg egenskaper for TCP/IP Hvis routerens adresse er 10.0.0.1 så setter du følgende: 10.0.0.5 (IP) 255.255.255.0 10.0.0.1 (Gateway) 10.0.0.1 (DNS) Lenke til kommentar
ullevål Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Takk for svar. Var inne på tanken på denne løsningen selv. Desverre viser det seg at problemet består bare i en ny manifestasjon. Når jeg booter maskina får jeg meldingen at det ikke kan kobles til foretrukket nett. Kobler til manuelt og det slurrer og slurrer. Så plutselig kan jeg være på igjen. Meget irriterende Fast ip lot meg heller ikke åpne delte filer i nettverket! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Regner med at du har laptopen i nærheten av routeren når du tester. (Bare så du ikke blir lurt av signalstyrke) En annen ting er kryptering. Er det forskjell med og uten? Det kan ofte lønne seg å oppgradere drivere til trådløsnettverk eller legge de inn på nytt. Endret 18. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
ullevål Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Både ved, under, over, ved siden av. Jeg har prøvd alt. Med og uten kryptering. Ingen forskjell. Drivere kan jo prøves ut igjen, uten at jeg egentlig har meget tro på det. Endret 18. oktober 2006 av ullevål Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Både ved, under, over, ved siden av. Jeg har prøvd alt.Med og uten kryptering. Ingen forskjell. Drivere kan jo prøves ut igjen, uten at jeg egentlig har meget tro på det. 7099103[/snapback] :!: Ja da er hvertfall det sikkert! Gjetter på at det er noe firmware/software hickup hos deg, så det er ikke dumt å legge inn (på) nytt. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei ! jeg vet ikke om dette er tilfelle hos deg , men jeg har faktisk hatt problemer med å få nettverksaddresse hvis jeg er for nære routern/aksesspunktet med den bærbare , men da er det snakk om på innsiden av 50 cm . symptomene var omtrent som dine , plutselig er den der og plutselig er den borte. oppdatere firmware i aksesspkt. kan også være en ide ! Lenke til kommentar
Wayfarer Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Har aksesspunktet ditt innebygd dhcp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå