Thor. Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei. Prøver å gjøre batchen min ryddigere så jeg lettere ser når den bytter mellom defragmentering av c: disken og d/e diskene, Tenkte jeg skulle prøve med litt farger men det blir bare i den fargen som står først: Hva gikk galt? Koden: @ECHO off title System vedlikehold COLOR 0a ECHO ######################### ECHO # Velkommen! # ECHO # Til # ECHO # Thor`s # ECHO # System # ECHO # og # ECHO # Vedlikeholds # ECHO # Program! # ECHO ######################### REM CCLEANER pause ECHO Rydder bort overflødige filer (...) "C:\Programfiler\CCleaner\ccleaner.exe" /auto ECHO Rydding av overflødige filer ferdig - Går over til defragmentering REM CCLEANER REM DEFRAG Color 0f ECHO. ECHO _______________________ ECHO. COLOR 0a C:\WINDOWS\system32\defrag.exe c:\ Color 0f ECHO. ECHO _______________________ ECHO. COLOR 0a C:\WINDOWS\system32\defrag.exe d:\ Color 0f ECHO. ECHO _______________________ ECHO. COLOR 0a C:\WINDOWS\system32\defrag.exe e:\ REM DEFRAG ECHO Defragmentering er ferdig ECHO Hilsen Thor ECHO TIPS: Kjør denne en gang i uken så holder maskinen din seg frisk PAUSE Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det er fordi den bytter farge på hele kommandovinduet, ikke bare på teksten du skriver inn etterpå. Jeg tror ikke det er noen funksjon som gjør det du ønsker... Du kan evt. laste ned programmer til å gjøre dette tror jeg. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Det er fordi den bytter farge på hele kommandovinduet, ikke bare på teksten du skriver inn etterpå.Jeg tror ikke det er noen funksjon som gjør det du ønsker... Du kan evt. laste ned programmer til å gjøre dette tror jeg. 7098379[/snapback] Prøv denne da: @echo off :loop COLOR 0a Echo. COLOR a0 Echo. goto loop MERK: Ja denne kommer til å blinke syykt mye så om du har epilepsi (takk til "gg") bør ikke se dette. Endret 18. oktober 2006 av Thor. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 epilepsi? Jeg har allerede testet, men jeg har ikke epilepsi hehe Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 epilepsi? Jeg har allerede testet, men jeg har ikke epilepsi hehe 7098958[/snapback] Men som du ser så fungerte den. Hvorfor vil ikke min "kompliserte" kode fungere da? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 For å ikke lage for mange emmner bruker jeg denne opp igjen. Jeg kom frem til at jeg kunne få batchen til å åpne et nytt cmd vindu der den defragmenterte c: så skulle den lukkes. main vinduet skulle skrive at c: er ferdig så åpne d.bat som ber om å defragmentere netopp d-disken men main vinduet bare fortsetter. Hva kan jeg gjøre med det? @ECHO off title System-vedlikehold (Hilsen Thor) COLOR 0a Type defrag.txt ECHO. REM CCLEANER ECHO Rydder bort overflødige filer (...) "%programfiles%\CCleaner\ccleaner.exe" /auto REM CCLEANER REM DEFRAG ECHO Rydding av overflødige filer ferdig - Går over til defragmentering ECHO. ECHO Defragmentering av c: *Jobber...* Start c.bat ECHO Defragmentering av D: *Uferdig* ECHO Defragmentering av E: *Uferdig* ECHO. pause Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå