Gå til innhold

Samsung Syncmaster 940BF og etterslep

Colin

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en slik skjerm i sommer, etter å ha lest mye bra om den på nettet. Det som alltid ble trukket frem var at det var null etterslep i spill eller filmer.

Det er ikke min erfaring. Jeg har mer og mer lagt merke til at der det er mye kontraster, som f.eks hvitt mot svart, eller andre skarpe/mindre skarpe kontraster, er det stor grad av etterslep. Jeg skjønner ikke hvordan alle anmeldere har unngått å se og kommentere dette.

Så spørsmålet mitt er om det er noen som vet om det kan være noen innstillinger enten på drivere, skjerm eller lignende som kan forårsake noe slikt? Har prøvd både DVI og vanlig kontakt, samme resultat.

Dette ødelegger spillegleden en del i spill som f.eks Gothic 3, som er rikt på detaljer i teksturene, og det ser da nesten ut som bildet flimrer pga etterslepet.

Endret av Colin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, dette så jeg ikke på den gamle CRT skjermen. Noen forslag til hva som kan være årsaken da?

Poenget er at hele bildet flimrer ikke. Det er der det er "busy" textures det flimrer, hvor det er f.eks mye både sort og hvitt eller mye både lyse og mørke farger. Slik det ser ut for meg, på de andre symptomene, så er det et eller annet galt med hvordan pixlene går tilbake dit de skal ved store kontrastskifter, og når det da blir mye kontrastbytter, som i en busy texture, så blir det mye ekstra som skjer.

En bedre beskrivelse av "etterslepet" kan være at, (hvis du har spilt WoW) hvis jeg f.eks støter på en mob i et lyst område (som Tanaris), og snur på kameraet slik at mob'en beveger seg i bildet, så henger det på en måte en lys "skygge" igjen etter mob'en.

Endret av Colin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...