Blurghh Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei! Til å begynne med vil jeg bare si at jeg ikke har noe voldsomt med peiling på harddisker, og etter å søke litt rundt her på forumet har jeg en viss anelse om at dette var noe jeg burde gjort før jeg kjøpte harddisken, etter å ha sett en del tråder om ikke helt ulike problemer fra Maxtor... Jeg kjøpte meg en Maxtor Onetouch III Firewire 400/USB 2.0 ekstern harddisk for få dager siden. Jeg brukte USB2.0 kabelen for å koble den til min bærbare Acer, ettersom firewire-kabelen som fulgte med var 6-pin til 6-pin, og ikke 6-pin til 4-pin. I starten fungerte den helt fint, fikk tatt backup av de filene jeg ville, fant den inne på min datamaskin, det lyste i lyset rundt selve Onetouch-knappen, og ting så generelt greit ut. Men så skulle jeg selvsagt koble harddisken i fra, og gjorde dette på vanlig måte, ved å benytte meg av "sikker frakobling av hardware"-funksjonen i windows XP. Dette gikk greit, jeg trakk så ut USB-kabelen, før jeg så skrudde av strøm-bryteren på selve harddisken (var dette galt av meg ?) Når jeg så en stund senere skulle koble til harddiske igjen skrudde jeg så på strøm-knappen før jeg så satte USB-kabelen i samme USB-port som sist. Men denne gangen var det noe som ikke stemte. Lyset rundt Onetouch-knappen lyste ikke, og laptopen oppfattet ingen nye USB-enheter som koblet til, samtidig som den selvsagt heller ikke ble funnet på Min Datamaskin. Det som virket ok, var at det er helt vanlig summing fra selve disken når den blir skrudd på og var på. Så er spørsmålet altså om harddisken har tatt kvelden, eller om det er et eller annet jeg kan gjøre for å få kontakt med harddisken igjen? Jeg prøvde å bytte USB-port og USB-ledning, og også å reinstallere/reparere softwaren, men ingenting av dette hadde noe å si. Prøvde også å se etter drivere og evt. FAQ på support sidene til Maxtor men fant ikke noe nyttig der. Ellers har jeg søkt litt rundt på forumet her, men så ikke helt noe om nøyaktig den samme hendelsen eller noe som jeg med mine kunnskaper ble helt klok på. Håper det er noen her som kan hjelpe meg med å få brukt den relativt nye harddisken. Heldigvis har jeg ikke slettet noe av det jeg tok back-up av på laptopen enda, så slik sett er det ingen krise, men hvis det faktisk er harddisken som har streiket, vurderer jeg sterkt å ta kontakt med selgeren og få tak i en ny harddisk fra en annen produsent. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Plugg inn USB kabelen før du slår på disken, og slå av disken før du unplugger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå