jarle g Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har lagt inn begge barna mine på hver sin konto. Mener at de tidligere hadde "begrenset brukerkonto". Etter hdd-krasj, og ny installering av xp pro, får de ikke spilt av musikk som ligger på mine dok/min musikk. Har endret kontoene deres til administrator, og da får de tilgang til mp3-filene. Er ikke særlig smart å ha 3 admin-kontoer. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Jarle Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Jeg har engelsk WinXP, men jeg regner med at du fikse translaten. Det beste er kansje å la dem være i "begrenset konto" også manuelt fikse rettigheter på filer, mapper.. osv Først må du gjør sånn at du får "avansert filedeling, istedenfor den vanlige" Dobbel klikk min datamaskin> Tools> Folder Options> View> Skroll helt ned til du finner "Use Simple File Sharing"> Ta vekk krysset> OK Nå høyre klikk den filen, mappen, harddisken.....osv.. du vil gi tilgang til> Properties> Security> der kan du angi hva tilgang hvilke bruker/grupper skal ha. Hvis ikke nedgraderer du bare kontoene til Power Users eller selv definert gruppe. Trykk på start>Run> compmgmt.msc Under Computer Management (Local)> Local Users and Groups> Users> "brukernavnet" Høyre klikk den kontoen du vil gi rettigheter til> Properties> Member Of> her har du ei lista med hvilke grupper Kontoen er medlem av, i dette tilfelle er det vel "Administrators" kontoen er medlem av Trykk på listen der > Remove etterpå trykk Add> Advanced> Find Now> her er det ei liste med grupper > velg Power Users Utforsk litt i den Local Users and Groups seksjonen å finn ut litt mer Endret 18. oktober 2006 av chakl Lenke til kommentar
jarle g Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Ok, takk for tipset, skal prøve det ut når jeg kommer hjem fra jobb. En annen ting: jeg har lastet ned en ny font (skrifttype). Jeg kan bruke den på min konto, men ikke på min sønns. Han har mange færre fonter å velge mellom bla i Word. Hva kommer det av at ikke alle dukker opp i begge kontoene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå