simson Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 For de som hjalp meg med å finne ut at det var noe galt med CPU-kjøleren: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648666&st=20 Jeg har nå koblet til en ny CPU-kjøler, men vifta går ikke rundt på kjøleren i det hele tatt. Tror kanskje årsaken er at det ikke er noe strøm til CPU-kjøleren - noe som vel forklarer hvorfor den ble så varm også med den forrige stock-kjøleren. Kontakten står tilkoblet til hovedkortet - der strømtilførselen skal stå. Har ikke prøvd med en molex-kontakt, da jeg ikke har en slik adapter for hånden. Er det noe jeg kan gjøre for å få i gang strømmen? Er det et defekt hovedkort? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 det er andre vifte tilkoblinger og, er ledningen lang nok til å få satt den inn i en annen? Lenke til kommentar
simson Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Gikk inn på BIOS og kikket på noen strøminnstillinger der, og så nærmere på strømtilkoblinga - og så funker den plutselig. Men så stopper den spinninga, selv om temperaturen viser 52 grader... Skal prosessorvifta gå hele tida, eller skal den stoppe i blant? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det hender hovedkortet regulerer hastigheten, men den skal aldri stoppe helt nei. Lenke til kommentar
simson Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Det hender hovedkortet regulerer hastigheten, men den skal aldri stoppe helt nei. 7097930[/snapback] Er definitivt noe muffens. Nå beveger den seg en halv gang rundt hvert tredje sekund, for så å stoppe igjen. Fatter ingenting. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 få deg en overgang fra 3 pins viftekontakt til molex (vanlig type strømplugg op for eksempel harddisk og cdrom) og bruk denne overgangen for å koble cpu vifta direkte til stømforsyninga i stedet for hovedkortet. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Da burde du skaffe en viftestyring i samme slengen, for da vil vifta gå på fullt konstant, og bråke masse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå