mrf00rk Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hei I dag var jeg en tur på komplett i Trondheim og kjøpte meg ram-brikke med 512mb-ram på. Når jeg kom hjem og skulle teste dette, med min andre 256brikke, nektet maskina mi å boote. Den stoppet etter den hadde telt opp rammen min. Skrudde av og byttet plasser til brikkene men det hjalp ikke. Eneste som hjalp var at enten 512-brikken sto alene eller 256-brikken alene. Begge brikkene er PC-133 sd-ram. Og, til slutt, på posen til rammen sto det at den ikke passet til bx, da går jeg ut fra at det er snakk om hovedkort? Jeg har en Intel P3 933 på et TUSL-2 hovedkort, det er vel ikke bx? Håper gode svar her nå for jeg må ha mer minne. -Andreas Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 dette er ikke til mye hjelp, men jeg har hatt samme problem. før hadde jeg to jallajalla brikker på tilsammen 192mb.(133) Så kjøpte jeg en twinmosbrikke på 512(133), da hente det noen gang at maskinen nektet å boote ferdig = tellte rammen og så stopp...Fant ut at eneste løsning var å bruke kun 512brikken. 512ram er nok for meg...Når jeg da i tilegg fikk klokket den brikken VESENTLIG høyere en de to gamle, så holder det ihvertfall :smile: Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Du trenger ikke tenke på om minnet passer til hovedkortet, du har jo allerede slått fast at minnet fungerer fint når det står alene ikke sant? Er minnebrikkene single eller double banked? Jeg kjenner ikke specsa på det hovedkortet men det er ikke sikkert kortet ditt støtter like mange banker som begge minnebrikkene dine utgjør tilsammen. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Etter en rask titt innom ASUS viser at dette hovedkortet ikke støtter mer enn 512 MB RAM. Grunnen til at det står at den nye brikken ikke støtter BX-hovedkort er at de ikke støtter moduler over 256 MB, men har altså ingenting med ditt hovedkort å gjøre. Lenke til kommentar
mrf00rk Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 21:26, skrev sofTest:Etter en rask titt innom ASUS viser at dette hovedkortet ikke støtter mer enn 512 MB RAM.Grunnen til at det står at den nye brikken ikke støtter BX-hovedkort er at de ikke støtter moduler over 256 MB, men har altså ingenting med ditt hovedkort å gjøre. Takk for svaret. Jeg har sjekket nøyaktig hva som sto på hovedkortet mitt nå, og der står det TUSL2-C. Så jeg må finne hovedkortet der på Asus, oppdatere bios og håpe på det beste. Programmet som skal oppdatere bios fant ingen filer til hovedkortet mitt selvsagt, så jeg må manuelt finne filene. Jeg testa først med de filene som jeg fant via din link, men de passet ikke. Ergo, den C'n må bety noe:) Håper dette går, ellers må jeg en tur på cumplett i morgen igjen. Andreas. Edit: Da fant jeg det jeg trengte, men ting ble ikke bedre. Så det ser ut til at jeg er stuck med 512mb ram en stund til. [ Denne Melding var redigert av: mrf00rk på 2002-11-07 00:56 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå